Energica ma dziś w ofercie trzy motocykle elektryczne: Energica Ego, Energica Eva i Energica EsseEsse 9. Ceny najtańszego z nich, EsseEsse 9, rozpoczynają się od 20,6 tysiąca euro netto, co jest kwotą raczej niebagatelną. Jednak włoski producent zapowiedział właśnie wprowadzenie na rynek mniejszych zespołów napędowych. A „mniejszy” zwykle oznacza „tańszy”.

Energica i ceny motocykli

Zgodnie z informacją na stronie producenta, cena Energica EsseEsse 9 startuje od dokładnie 20 583 euro netto, co dla Polski dałoby zawrotną kwotę 108 tysięcy złotych brutto. Za te pieniądze otrzymamy motocykl elektryczny o mocy 80 kW (109 KM), momencie obrotowym 180 Nm i baterii o pojemności 11,7 kWh. Taki motocykl do 100 km/h rozpędzi się w czasie nieco ponad 3 sekund oraz osiągnie maksymalnie 200 km/h.

Teraz producent poinformował o rozpoczęciu prac nad dwoma nowymi silnikami. Mają one służyć do napędzania motocykli małych i średniej wielkości oraz oferować moce 8/11 kW (11/15 KM) oraz do 30 kW (41 KM). Pierwszy zespół napędowy idealnie pasuje do niewielkich skuterów będących odpowiednikami motocykli spalinowych o pojemności około 125 centymetrów sześciennych. Drugi prawdopodobnie trafi do większych jednośladów, które osiągami zbliżą się do BMW C-evolution.

Biorąc pod uwagę, że Energica ma już doświadczenie w konstruowaniu elektrycznych zespołów napędowych, mogą one trafić na rynek całkiem szybko – nie zdziwilibyśmy się, gdyby w gotowym motocyklu zaprezentowano je już na początku roku 2020. A to oznacza, że japońscy potentaci branży mają coraz mniej czasu na zaprezentowanie czegoś własnej konstrukcji:

> Yamaha, Honda, Suzuki i Kawasaki współpracują nad elektrycznymi motocyklami

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]