Zaprezentowany właśnie Microlino to niewielki pojazd należący do kategorii L7e, czyli do kategorii zmotoryzowanych czterokołowców (quadów). Wzorujące się na [BMW] Isetta autko ma już ponoć 4,6 tysiąca rezerwacji!
Microlino: dane techniczne, silnik, wszystko, co wiemy
O wcześniejszych prototypach szwajcarskiej firmy Micro – producentów Microlino – donosiliśmy już przy okazji targów eMove 360 [zdjęcia mieliśmy wtedy dzięki uprzejmości Mentz-Electric.com]. Tym razem jednak w Zurychu pokazano pojazd, który ma trafić do sprzedaży: wzorowany na BMW Isetta małym miejskim elektryku: Microlino.
Microlino ma otwierane do przodu drzwi, baterię o pojemności 8 lub 14,4 kilowatogodziny oraz zasięg 120 albo 215 kilometrów. Pojazdy kategorii L7e nie powinny mieć więcej niż 20 koni mechanicznych, co oznacza szybkość maksymalną do około 80-110 km/h. Microlino ma osiągać 90 km/h.
> Polski Samochód Elektryczny: iXAR – ładne auto! Tylko powolne…
W porównaniu do Microlino, BMW Isetta wypadała podobnie. Miała 12 lub więcej koni mechanicznych, w zależności od wersji silnika (od około 250 centymetrów sześciennych w górę) oraz osiągała co najmniej 85 kilometrów na godzinę.
BMW Isetta 600 (c) Nerfer / Wikimedia
Microlino nie odstaje też od Isetty, gdy weźmiemy pod uwagę dostępną przestrzeń. Pojazd zmieści dwie osoby i ma całkiem pokaźny – jak na takiego malucha – bagażnik. Podwozie auta wydaje się pełnymi garściami czerpać z podwozia Renault Twizy.
> PO PREMIERZE: cena Uniti One od 63 tysięcy złotych – [nie takie tanie] miejskie auto elektryczne
Pierwsze prototypy Microlino (c) Micro / YouTube
|REKLAMA|
|/REKLAMA|