Samsung SDI, producent m.in. ogniw Li-ion, przewiduje, że rynek ogniw stosowanych w samochodach plug-in (BEV, PHEV) w 2020 roku wyniesie 176 GWh. Zapowiada też nowe ogniwa 5. generacji, które zaoferują o 20 procent wyższą pojemność, a mimo to będą o 20 procent tańsze – w 2021 roku trafią one do BMW.

Nowe ogniwa Samsung SDI: NCA 811 zamiast NMC 622?

W tej chwili Samsung SDI wytwarza ogniwa litowo-jonowe z katodami NMC 622 (nikiel-mangan-kobalt w proporcjach 60-20-20), ale firma zapowiada obniżenie zawartości drogiego kobaltu, a zwiększenie ilości niklu. Nowe ogniwa to prawdopodobnie NCA (nikiel-kobalt-aluminium) 811, choć dokładnych proporcji nie podano.

Zapowiedziane przez Samsunga SDI ogniwa 5. generacji mają być jednocześnie pojemniejsze i tańsze niż obecna wersja. Jeden z redaktorów z Bloomberg New Energy Finance, który wychwycił temat (źródło), stwierdził, że informacja pasuje do przewidywań dotyczących kosztów zakupu ogniw w roku 2021. BNEF prognozuje, że cena za 1 kWh pojemności spadnie za rok do poziomu 84 dolarów.

Pierwsze dostawy nowych ogniw Samsung SDI zaplanowano na przyszły rok. Trafią one wtedy do samochodów BMW.

> BMW i3 z dwukrotnie większą pojemnością baterii „między rokiem obecnym a 2030”

Podczas telekonferencji z akcjonariuszami, Samsung SDI przytoczył też jeszcze jedną ważną informację. Otóż oszacowano, że w 2020 roku cały rynek ogniw do samochodów elektrycznych i hybryd plug-in wyniesie 176 GWh, co oznacza wzrost o 55 procent rok do roku (źródło). Gdyby założyć, że średnia pojemność baterii w aucie to 50 kWh, 176 GWh wystarczy na wyprodukowanie 3,5 miliona aut, co jest wartością zauważalną.

Zdjęcie: prostopadłościenne (ang. prismatic) ogniwa Li-ion obecnej generacji (c) Samsung SDI

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]