Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

LG Chem zapowiada nowe baterie bez modułów (MPI). Tańsze i pojemniejsze przy tych samych rozmiarach

Południowokoreański portal The Elec twierdzi, że LG Chem ukończyło prace nad „platformą zintegrowaną z pakietem modułów (MPI)”, co oznacza po prostu baterię bez modułów. Brak tego etapu pośredniego między ogniwami a całym akumulatorem pozwala ponoć na osiągnięcie o 10 procent wyższej gęstości energii na poziomie pakietu.

Baterie bez modułów jako kolejny krok w rozwoju akumulatorów

Moduły to fizyczne jednostki, zestawy ogniw Li-ion zamknięte w osobnych obudowach, z których następnie składa się baterie. Zapewniają bezpieczeństwo – napięcie na każdym z modułów jest na poziomie bezpiecznym dla człowieka – i ułatwiają organizację pakietu, ale dodają do jego masy swoją, a ich obudowy zabierają część przestrzeni, którą przecież można by wypełnić ogniwami.

The Elec utrzymuje, że bezmodułowy pakiet LG Chem pozwala na osiągnięcie gęstości energii o 10 procent wyższej i obniżenie kosztów baterii o 30 procent (źródło). O ile potrafimy sobie wyobrazić wyższą gęstość energii, o tyle nie jest dla nas jasne, skąd o 30 procent niższe koszty produkcji. Czyżby chodziło o skrócenie czasu montażu całego akumulatora? A może o opcję zastosowania tańszych ogniw w miejsce takich o najwyższej dostępnej gęstości energii?

Wraz z nową architekturą akumulatora ma powstać cała nowa platforma ułatwiająca konstruowanie samochodów i system bezprzewodowego zarządzania ogniwami.

Baterie bez modułów to krok, który zapowiada lub wykonuje wiele innych firm. Jako pierwszy był BYD z ogniwami Blade stanowiącymi element struktury akumulatora. BYD był poniekąd zmuszony do tej operacji, ponieważ stosuje ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe oferujące niższą gęstość energii. Chiński producent musiał więc zawalczyć o jej wzrost innymi metodami niż wymiana ogniw.

CATL wraz z Mercedesem zapowiadają akumulatory CTP (cell-to-pack), Tesla mówi o ogniwach 4680 stanowiących element struktury wytrzymałościowej baterii i całego samochodu.

Zdjęcie otwierające: schemat budowy baterii BYD Blade. Zwróć uwagę, że długie ogniwa układane są bezpośrednio w pojemniku baterii (c) BYD

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 6 głosów Średnia: 3.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version