Firma Greenway Polska poinformowała, że zaktualizowała dwie stacje ładowania samochodów elektrycznych. Urządzenia w Magnolia Park (Wrocław) i Podium Park (Kraków) zostały zmodyfikowane i obsługują teraz szybkość do 100 kW. Do końca roku takich stacji ma być 10 w Polsce.
Wyższa moc ładowania we Wrocławiu i Krakowie
Wyższa moc ładowania w Magnolia Park (PlugShare TUTAJ) i Podium Park (PlugShare TUTAJ) oznacza, że samochody obsługujące moc 50+ kW powinny ładować się szybciej, nawet do:
- Hyundai Ioniq Electric – 70 kW przez CCS,
- Kia Soul EV – 70 kW przez Chademo,
- Nissan Leaf e+ – 70-100 kW przez Chademo,
- Tesla Model 3 – 100 kW przez CCS,
- Jaguar I-Pace – 80-100 kW przez CCS,
- Audi e-tron – 100 kW przez CCS,
- Hyundai Kona Electric – 80 kW przez CCS,
- Kia e-Niro – 80 kW przez CCS,
- Kia e-Soul – 80 kW przez CCS.
Operator chwali się ponadto, że możliwe stało się równoległe ładowanie dwóch samochodów z mocą do 50 kW. Czyli podpięcie auta przez Chademo nie obniży szybkości ładowania w innym samochodzie podłączonym przez CCS.
Do końca 2019 roku Greenway Polska chce mieć 10 lokalizacji obsługujących moc 100 kW. Upgrade’owi będą podlegały urządzenia marki Delta. Firma zapowiada również uruchomienie pierwszej w Polsce stacji ładowania z mocą do 350 kW. Stanie ona na MOP Malankowo na odcinku Toruń–Grudziądz autostrady A1 w połowie roku.
Niedawno Greenway ogłosił również zawiązanie współpracy z AmRest, operatorem sieci KFC i Pizza Hut. Pierwsze dwie stacje ładowania będące efektem tego porozumienia staną na MOP Olsze, a więc także na autostradzie A1. W przyszłości pojawią się też urządzenia w Ząbkach, Krakowie, Gdańsku, a może też Pucku czy Radomiu:
Aktualizację dostrzegł już jeden z pierwszych właścicieli Modelu 3 w Polsce:
Na zdjęciu: stacja ładowania Podium Park (c) ChargeMap.com