Jak informuje Financial Times, firma Liberty Global – w Polsce znana z marki UPC, w Wielkiej Brytanii z Virgin Media – bada rynek stacji ładowania samochodów elektrycznych. W wybranych lokalizacjach w Zjednoczonym Królestwie planuje uruchomić testowe uliczne słupki ładowania.
Najpierw Deutsche Telekom, teraz Liberty Global?
Już w 2017 roku Deutsche Telekom przymierzał się do testów słupków ładowania podłączanych bezpośrednio do skrzynek rozdzielczych. Pierwsze testowe instalacje ruszyły w 2018 roku i temat nieco przycichł.
> Deutsche Telekom uruchamia pierwsze stacje ładowania z planowanych… 12 tysięcy
Teraz podobną opcję rozważa Liberty Global. Firma chciałaby w Wielkiej Brytanii wykorzystać infrastrukturę Virgin Media do uruchomienia publicznych słupków ładowania. Pierwsze urządzenia mają stanąć już wiosną 2019 roku. Gdyby eksperyment się powiódł, firma mogłaby obsłużyć na Wyspach około 40 tysięcy lokalizacji!
Również w Polsce mamy kilka firm, które mogłyby się zdecydować na podobny ruch, gdyby rynek samochodów elektrycznych rozwijał się nieco szybciej. Jest to Orange, Polsat (Netia), UPC właśnie, T-Mobile czy Multimedia Polska. Oprócz tego w naszym kraju istnieje duża liczba lokalnych dostawców internetu i operatorów telewizji kablowej, którzy mogliby zainwestować w słupki ładowania – oczywiście pod warunkiem, że inwestycja obiecywałaby zwrot w sensownej perspektywie czasowej.
Z czym na razie może być problem, niestety: