Jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie, Volkswagen, zadecydował o wejściu na rynek sprzedaży energii. Grupa uruchomiła inicjatywę o nazwie Elli, w ramach której oferowane mają być taryfy i produkty dotyczące energii, a powiązane z segmentem samochodów elektrycznych.
Elli, czyli „elektryczne życie” (electric life)
Celem Elli będzie stopniowe budowanie portfolio taryf energetycznych, w tym sprzedaż energii pochodzącej z odnawialnych źródeł. Oprócz tego producent chce również oferować naścienne ładowarki (EVSE), stacje ładowania i oprogramowanie służące do zarządzania zapotrzebowaniem na energię.
Elli ma być rozwinięciem oferty związanej z masowym wejściem Volkswagena na rynek samochodów elektrycznych. Przypomnijmy: już dziś Audi oferuje model e-tron, a w 2020 roku w Europie ma zadebiutować VW ID. Neo, czyli masowo produkowany hatchback segmentu C, który może zaskoczyć nas ceną:
> Cena elektrycznego Volkswagena ID. od 110-120 tysięcy złotych? To będzie HIT!
Koncern Volkswagena zauważył prawdopodobnie, że dostępne na szeroką skalę elektryki wygenerują popyt na akcesoria, usługi i, co tu kryć, energię elektryczną. A jeśli można komuś sprzedać samochód, a przy okazji zarobić też na ładowarce, panelach fotowoltaicznych albo taryfach na energię elektryczną, to dlaczego tego nie robić?
Elli ma rozpocząć działalność w 2020 roku.