Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen planuje własną sieć ładowania dla Audi i Porsche. Plotki: Jest niezadowolony z Ionity

W ostatnich dniach płynie do nas sporo ciekawych informacji z rynku niemieckiego. Zgodnie z raportem tygodnika Der Spiegel Volkswagen planuje uruchomienie własnej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych. Miałaby być ona dostępna najpierw dla nabywców Audi, a później dla osób posiadających Porsche.

Volkswagen chce pozycjonować Audi jako konkurencję Tesli?

Gdy w 2017 roku powstawało konsorcjum Ionity, słychać było głosy, że producenci samochodów wreszcie dostrzegli przewagę konkurencyjną Tesli wynikającą z własnej sieci ładowania, ale ponieważ koszt i ryzyko tego przedsięwzięcia były wysokie, postanowili współdziałać. Tak narodziła się sieć stacji ładowania obsługująca moc do 350 kW i nieposiadająca złączy innych niż CCS2, Ionity.

> Wystartował pierwszy Supercharger v3 w Unii Europejskiej. Ionity też miało być już w Polsce. Miało…

Teraz Der Spiegel informuje, że koncern Volkswagena rozważa samodzielne uruchomienie dodatkowej paneuropejskiej sieci stacji ładowania elektryków (źródło). Miałaby ona powstać wzdłuż najważniejszych korytarzy transportowych oraz w centrach miast. Początkowo byłaby  dostępna dla właścicieli Audi, a później również dla nabywców Porsche.

Nie wiadomo, czy mogliby z niej korzystać posiadacze Volkswagenów czy Skód. Wiadomo natomiast, że miejsca przy ładowarkach mogłyby być rezerwowane, co rozwiązałoby problemy z zajętymi stanowiskami. Sieć jest ponoć na wczesnym etapie planowania, dalsze informacje na jej temat powinny zostać podane jesienią tego roku.

Stacje ładowania mają być opracowywane w ramach projektu Artemis / Artemida:

> Audi chce działać jak startup, uruchamia projekt „Artemis”. Nowy samochód elektryczny w 2024

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: jak by na to nie patrzeć, decyzja jest dobra. Dzięki niej producent samochodów mógłby wejść na dodatkowy obszar rynku, który dziś zajmują stacje tankowania. Tesla już zauważyła, że można zwalczyć strach przed zbyt niskim zasięgiem i zachęcić ludzi do aut elektrycznych rozwijając sieć stacji ładowania, Superchargerów. Z naszego punktu widzenia problemem jest to, że powyższa inicjatywa wycina z rynku lokalnych dostawców paliw – Orlen i Lotos mają się czego bać. 

Zdjęcie otwierające: Audi e-tron na stacji Ionity (c) Ionity

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Exit mobile version