Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Użytkownicy Volkswagen We Charge z ładowaniem na stacjach GreenWay. Ceny? Podobnie lub wyższe

Volkswagen ogłosił, że nabywcy Volkswagena ID.3 i inni uczestnicy programu We Charge będą mogli w jego ramach skorzystać z infrastruktury GreenWay bez rejestracji. Ale ceny nie wyglądają zbyt atrakcyjnie – nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że będą podobne do stawek GreenWay lub wyższe.

Cennik GreenWay w ramach Volkswagen We Charge [dane nieoficjalne]

GreenWay Polska jest największym i chyba najsolidniejszym w Polsce operatorem stacji ładowania samochodów elektrycznych. Przekłada się to na ceny: uzupełnianie energii na stacjach szybkiego ładowania DC należy do najdroższych w kraju – jest zbliżone cenowo do tankowania benzyny – a przy prądzie przemiennym (AC) płacimy niemal dwa razy więcej niż w taryfie G11 w domu.

> GreenWay Polska ma ponad 200 stacji ładowania i 10 magazynów energii [aktualizacja]

Komunikat Volkswagena oznacza, że właściciele wszystkich aut tego producenta, którzy zdecydują się na skorzystanie z programu We Charge, będą mogli wykorzystywać infrastrukturę GreenWay bez rejestrowania się w sieci operatora. Wystarczy wydany przez Volkswagena token We Charge, a w przyszłości po prostu podłączenie kabla do gniazdka w aucie.

Nie zachęcają jednak stawki. W ramach programu We Charge Free bez abonamentu na stacjach Ionity właściciel Volkswagena zapłaci 0,79 euro lub 3,5 złotego za kilowatogodzinę. Na stacjach GreenWay: 0,3 euro za każdą sesję ładowania (około 1,33 złotego) plus rozliczenie za energię. Tych ostatnich stawek nie podano, ponieważ zależą one ściśle od operatora, jednak z nieoficjalnych informacji wynika, że będą zbliżone lub wyższe niż stawki oryginalne.

A te w GreenWay Polska wynoszą w planie Energia Standard, bez abonamentu:

Oprócz planu We Charge Free Volkswagen ma jeszcze abonamenty We Charge Go oraz We Charge Plus. Obydwa wymagają uiszczania comiesięcznej opłaty, chociaż z pierwszego nabywcy ID.3 (z wyjątkiem Pure 50 kW) korzystają bez abonamentu. We Charge Go i We Charge Plus nie zawierają opłat za start sesji ładowania, ale wymagają każdorazowego sprawdzenia stawki, bo będzie zależeć ona od operatora i lokalizacji:

Ceny na stacjach GreenWay również mają być „zbliżone” do staw4ek Greenway, „nie licząc okresów promocyjnych”. Po co więc w ogóle zawracać sobie głowę programem Volkswagen We Charge? Jego podstawową zaletą jest rozliczanie energii w jednym miejscu i obsługiwanie punktów ładowania jednym tokenem.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version