Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla Supercharger V3: niemal +270 km zasięgu w 10 min., moc ładowania 250 kW, kable chłodzone cieczą [aktualizacja]

Pojawiły się oficjalne informacje na temat Superchargerów V3. Nowe ładowarki Tesli mają obsługiwać moc do 250 kW dzięki przewodom chłodzonym cieczą. Wyższa szybkość ładowania będzie na razie dostępna wyłącznie w Teslach 3, które w szczycie osiągną ponad +1 600 km zasięgu na godzinę.

Tesla Supercharger V3 – parametry techniczne

Najważniejszą zmianą jest zwiększona moc ładowania. Dzięki 250 kW zamiast dotychczasowych 120 kW auta, które potrafią wykorzystać tę szybkość, będą uzupełniały energię w tempie do +267 km na 10 minut (+1 600 km/h, +1 000 mph). A które auta skorzystają z takiej mocy? Aktualnie tylko Tesla Model 3 (wszystkie produkowane warianty) po aktualizacji software’u. Potwierdziły się zatem plotki, że chemia ogniw 2170 (21700) użytych w Tesli Model 3 powinna wytrzymać moc znacząco wyższą niż 120 kW.

A co z Teslą S i X? Producent zapowiedział, że również te auta przyspieszą, gdy otrzymają nowszą wersję oprogramowania. Nie wiadomo jednak, jaka będzie maksymalna moc oraz kiedy pojawi się wspomniany update.

> Jestem Polakiem i… doczekałem się swojej Tesli Model 3 🙂 [WYWIAD z Czytelnikiem]

Dodajmy, że auta, które będą zmierzały do nowych Superchargerów, inteligentnie przygotują baterię do wykorzystania możliwości Superchargera (ang. On-Route Battery Warmup). Ma to skrócić czas spędzony na stacji o 25 procent – i to nawet w przypadku obecnej generacji ładowarek osiągających do 120 kW!

To jeszcze nie wszystko: Tesla obiecała aktualizację obecnej infrastruktury (Superchargerów V2), żeby podbić wspomniane 120 kW do 145 kW, czyli maksimum, do którego zostały zaprojektowane starsze przewody. Z kolei Superchargery V3 pozwolą się ładować samochodom z maksymalną mocą, jakiej potrzebują – odpada zatem konieczność dzielenia się z drugim autem podpiętym do słupka obok.

Chłodzenie cieczą, mniejsze straty, opcjonalne magazyny energii

Nowe Superchargery V3 mają mieć przewody chłodzone cieczą, a mimo to cieńsze niż dotychczasowe (zdjęcie poniżej; przewód Superchargera V3 na dole). Pompa cieczy zostanie zintegrowana z obudową.

W Superchargerach V3 mają zostać zastosowane przemysłowe falowniki. Opcjonalne są również PowerPacki, czyli magazyny energii Tesli. Ładowarki wykorzystają łączność 4G LTE, dzięki temu ich zdalna diagnostyka będzie łatwiejsza.

A oto wideo, na którym widać, jak przypadkowy Model 3 ładuje się z mocami przekraczającymi 200 kW (od 5:09):

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 4.7]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version