Holenderski operator stacji ładowania samochodów elektrycznych, firma Fastned, zaprezentował przebieg ładowania elektrycznego Audi e-tron Quattro. Auto osiągnęło okolice 150 kW i trzymało je niemal do 80 procent. Jeśli ten wynik zostanie utrzymany w produkcyjnym modelu, Audi zdetronizuje Teslę.
Szybkie ładowanie Audi e-tron
Rekord szybkości ładowania w oficjalnie oferowanym samochodzie elektrycznym należy dziś do Tesli. Auta amerykańskiego producenta są w stanie wykorzystać moc do 120 kW – ale tylko na Superchargerach. Z kolei wśród prototypów najlepiej wypada Porsche, które osiągnęło:
- 400+ kW w zmodyfikowanym Porsche Panamera bez homologacji drogowej,
- 248 kW w prototypowym Porsche Taycan Cross Turismo.
Audi stoi w rozkroku między obydwoma światami. Wyszło już z fazy prototypu, ale nadal nie trafiło do sprzedaży – ma to nastąpić w 2019 roku. Gdy samochód stanie się dostępny, e-tron ma szansę zostać liderem szybkości ładowania na ultraszybkich ładowarkach. Wygląda to naprawdę obiecująco:

Szybkie ładowanie elektrycznego Audi e-tron na ładowarce 150+ kW (czerwona linia) i 50 kW (zielona linia) (c) Fastned
Z opublikowanego przez Rolanda van der Puta z Fastned wykresu (źródło) wynika, że elektryczne Audi rozpoczyna ładowanie z mocą około 140 kW. Przebija 150 kW i dochodzi do okolic 155 kW przy 70 procent naładowania. Szybkość gwałtownie spada dopiero w okolicy 80 procent, ale nawet przy 90 procent auto ładuje się z mocą około 80 kW – czyli o 30 kW wyższą niż inne samochody elektryczne! Do niemal 100 procent pojazd dojeżdża utrzymując 50+ kW!
Dla porównania: przy podłączeniu do ładowarki 50 kW cały proces przebiega z maksymalną mocą (zielona pozioma linia).