Supercharger v3 – stację ładowania z 12 stanowiskami obsługującymi do 250 kW – uruchomiono przy kampusie EUREF w Berlinie. Nie potwierdzają się więc doniesienia, że Tesla ucieka ze stacjami ładowania poza aglomeracje, producent/operator po prostu dobiera je w miarę potrzeb.

Supercharger v3 otwarty z wielką pompą

Pierwszy Supercharger v3 (wersji 3., trzeciej generacji) został uruchomiony w Londynie (Zjednoczone Królestwo) w grudniu 2019 roku. Pierwsza lokalizacja w Unii Europejskiej to Supercharger v3 w Hadze (Holandia). Jednak tempo jest niezłe, ten Berlinie jest trzecim z kolei w samych tylko Niemczech, a pierwszym we wnętrzu miasta (Mapy Google TUTAJ).

Z mapy Supercharge.info wynika, że w tym roku u naszych zachodnich sąsiadów może powstać łącznie sześć lokalizacji z ultraszybkimi Superchargerami. Dla porównania: w Polsce mamy dziś 8 Superchargerów, ale wszystkie to v2 (wersja 2.).

To nie koniec: mówi się, że Tesla mogłaby uruchomić centrum projektowe na terenie Berlina, a nawet wprowadzić się do pozostałości po dawnej gazowni (film poniżej). Centrum projektowe jest niewykluczone, jednak pracownicy Tesli ponoć zdecydowanie zdementowali informację o przeprowadzce, donosi Tagesspiegel (źródło).

Superchargery v3 obsługują moc ładowania wynoszącą w szczycie do 250 kW w przypadku Tesli Model 3 i Y Long Range oraz do 225 kW przy najnowszych wersjach Tesli Model S i X (wymagany adapter CCS). Im starsze auto lub mniejsza bateria, tym moc ładowania będzie niższa. Tesle wyprodukowane przed drugą połową roku 2017 na obu generacjach urządzeń będą ładowały się tak samo lub bardzo podobnie.

> Tesla obniża cenę adaptera CCS. Zamiast ponad 2 tysięcy – 1,5 tysiąca złotych

Superchargery v3 posiadają złącza CCS, ale nie mogą z nich skorzystać samochody inne niż Tesle (stan na wrzesień 2020).

Zdjęcie: Supercharger v3 na terenie kampusu EUREF (c) Dominik Bath / Twitter

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]