Dziś, 30 lipca, oficjalnie wystartował Revnet – sieć stacji ładowania samochodów elektrycznych należąca do firmy Rawicom. Operator chwali się, że tylko w tym roku wybudował 40 stacji ładowania w 22 lokalizacjach, ale z użyciem aplikacji mobilnej skorzystamy z punktów w raptem 5 lokalizacjach.

Aktualizacja 2020/07/31, godz. 10.43: od przedstawiciela sieci Revnet, Krzysztofa Krawczyka, dowiedzieliśmy się, że do końca roku w całej Polsce ma być 150 punktów. Na odbiory UDT czekają urządzenia w Gdańsku, Gdyni, Sopocie, Koszalinie, Szczecinie, Zabrzu, Katowicach, Wałbrzychu, Toruniu.

Revnet – cennik, aplikacja mobilna, stacje ładowania

Aplikacja dostępna jest TUTAJ (Sklep Google) oraz TUTAJ (App Store). Operator udostępnia punkty ładowania w następujących lokalizacjach:

  • Warszawa, Wołoska 12, Galeria Mokotów,
  • Warszawa, Targowa 72, Galeria Wileńska,
  • Sucha 1 k. Wrocławia, CH Wroclavia,
  • Bydgoszcz, Al. Jana Pawła II 123, Makro Bydgoszcz,
  • Lidzbark Warmiński, Plac Zamkowy 1, Hotel Krasicki.

Zgodnie z informacją zawartą w regulaminie, cennik ustalany jest „dla wybranej grupy Użytkowników za świadczenie Usług dla poszczególnych Stacji, dostępny w Aplikacji”. To interesująca adnotacja, bo sugeruje, że różne grupy użytkowników mogą mieć różne stawki. I rzeczywiście, w opcji Cenniki mamy dwie sieci, Revnet v1 i Revnet v2, w których pojawia się cena za energię, ale też stawki za podłączenie i nieodłączenie (na razie zerowe).

W Revnet v1 ładowanie kosztuje 1,35 zł/kWh, w Revnet v2 jest (było) darmowe. Przedstawiciel firmy zdradził nam, że Revnet v2 to pozostałość po testach.

A zatem uzupełnienie 30 kWh w Nissanie Leafie będzie kosztowało nas około 40,5 złotego. Daje to około 25,2 złotego za 100 kilometrów przy normalnej jeździe, czyli odpowiednik 5,9 litra benzyny. Jako że Nissan Leaf jest samochodem segmentu C przy ładowaniu z sieci Revnet eksploatacja auta będzie nieco tańsza niż spalinowego odpowiednika i zbliżona do kosztów eksploatacji hybrydy.

Zastrzeżmy: mówimy o normalnej jeździe, nie o walce o jak najniższe zużycie.

> Moja Kia e-Niro 64 kWh prognozuje mi 564 km zasięgu na jednym ładowaniu. Kto da więcej? 🙂 [Czytelnik Piotr]

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]