Polestar poinformował, że w Europie będzie nawigował właścicieli Polestara 2 do stacji ładowania i je rozliczał wykorzystując oprogramowanie Plugsurfing. Samochód można już zamawiać w wybranych krajach naszego kontynentu, dostawy mają ruszyć w ciągu nadchodzących miesięcy.
Polestar 2: zgrabny, ciekawy, już dostępny
Oprogramowanie Plugsurfing ma być używane do podsuwania kierowcom punktów ładowania oraz opłacania procesu uzupełniania energii. Polestar chwali się, że baza adresowa Plugsurfing liczy 195 tysięcy punktów kompatybilnych z Polestarem 2 na naszym kontynencie [oraz terytoriach zależnych]. W tej chwili nie jest jasne, czy we wszystkich lokalizacjach zostanie zastosowana jednolita stawka za energię – to raczej mało prawdopodobne.
Zaletą będzie natomiast możliwość wykorzystywania jednego konta do ładowania się wszędzie tam, gdzie się wybierzemy. Również poza granicami macierzystego kraju. Do zalogowania się do stacji będzie wykorzystywany tag RFID, który otrzymamy wraz z samochodem (na zdjęciu, źródło).
Aplikacja Plugsurfing ma bardzo słabe oceny w Sklepie Google (2,8 punktu), z opinii użytkowników wynika, że stawki są wysokie, a koszt ładowania nie jest podawany w trakcie ani po zakończeniu procesu. Problemy są również z rozliczeniami. W Polsce Plugsurfing obsługuje m.in. sieć GreenWay, ale informuje, że punkty ładowania dostępne są za darmo:
Sam Polestar 2 jest już możliwy do zamówienia w Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii oraz Zjednoczonym Królestwie. Niektórzy posiadacze rezerwacji zaczynają się chwalić, że otrzymują zaproszenia do finalnej konfiguracji auta. W mailu czas dostawy wyznaczany jest na wrzesień 2020 roku.
> Polestar 2 – pierwsze wrażenia po pierwszym kontakcie [korespondencja ze Szwecji]
Cena Polestara 2 w limitowanej edycji „Launch edition” rozpoczyna się od 59 800 euro dla Holandii, co w Polsce dawałoby dziś około 267 tysięcy złotych. Z zastrzeżeniem, że samochód nie jest na razie sprzedawany do naszego kraju i pojawi się w ofercie dopiero pod koniec 2020 lub w 2021 roku.
Polestar 2 to auto początku segmentu D, dysponujące baterią 75 (78) kWh, z dwoma silnikami o łącznej mocy 300 kW / 408 KM i 660 Nm momentu obrotowego. Producent obiecuje, że zasięg auta wyniesie 500 jednostek WLTP, co oznacza do 420-430 kilometrów zasięgu przy spokojnej jeździe i do 320 kilometrów przy jeździe autostradowej (~120 km/h) [wstępne obliczenia redakcji www.elektrowoz.pl na bazie danych producenta]:
> Cena Polestar 2 dla Europy: 469 000 koron w Norwegii, 58 800 euro w Niemczech. Najdrożej w Szwecji