Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Pamiętacie ploteczki Elektrowozu dotyczące Ionity? Jedna właśnie się potwierdziła. Operator wykorzysta sprzęt Alpitronic

W lutym mieliśmy dla Czytelników Elektrowozu kilka nieoficjalnych informacji na temat Ionity, operator miał zdecydować się na współpracę z pewnym młodym producentem ładowarek, mówiło się o włoskiej firmie Alpitronic. Teraz to już oficjalne, Ionity wdroży ultraszybkie ładowarki producenta z Południowego Tyrolu (Włochy). Skorzystają użytkownicy elektryków, dostaną do dyspozycji solidne i szybkie stacje ładowania.

Niezawodny jak Alpitronic

Dotychczas Ionity stosowało urządzenia Tritium i ABB, eksperymentowało też z ładowarkami innych dostawców, w tym polskiej EkoEnergetyki. Doświadczenia użytkowników [z Tritium i ABB] były różne, z tego powodu operator uruchomił własne centrum badawcze w Monachium, gdzie testował sprzęt z różnymi samochodami elektrycznymi. Czytelnicy Elektrowozu jako pierwsi dowiedzieli się, że pewna stara marka wypadnie, a zamiast niej pojawi się nowa – pisaliśmy o tym cztery miesiące temu.

Teraz oficjalnie ogłoszono współpracę z Alpitronikiem, producenta nazwano wprost „znanym z niezawodnych i wydajnych szybkich ładowarek” (źródło), co zresztą potwierdzają opinie społeczności. U operatora pojawią się urządzenia HYC400, stacje ładowania obsługujące do 400 kW. Pierwsze egzemplarze mają zostać zainstalowane do końca 2023 roku.

Z innych ploteczek wiemy, że nowe ładowarki będą wyposażane w terminale płatnicze, dzięki którym kierowcy elektryków zapłacą za energię bez konieczności instalowania aplikacji. Pojawią się też mechanizmy wykrywania samochodu blokującego miejsce parkingowe niezależne od faktu podłączenia (bądź nie) przewodu do portu ładowania. Może to pozwolić na dystrybuowanie informacji o dostępności wolnych miejsc, co przyda się szczególnie kierowcom, którzy prowadzeni są do celu z użyciem wbudowanej nawigacji.

Aktualnie sieć Ionity liczy 498 stacji ładowania w całej Europie wykorzystujących 2 440 ładowarek. 80 nowych lokalizacji jest w budowie, w Polsce mamy w sumie 10 stacji ładowania. Za uzupełnianie energii u operatora zapłacimy albo 3,5 zł/kWh bez żadnego dodatkowego abonamentu, albo też 2,56 zł/kWh przy abonamencie miesięcznym wynoszącym 56,99 zł (patrz: abonament Ionity Passport).

Interesujące, ważne dla Polaków uzupełnienie zamieścił Pan Jan:

Pierwsze stacje stoją w Chorwacji (Vrankovec) od tego miesiąca. To są właśnie nowe modele z czujnikiem parkowania oraz terminalem płatniczym. Chodzi oczywiście o stacje Ekoenergetyki, a nie o Alpitronic.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version