Od wtorku, 28 maja, Ionity zwiększa liczbę planów taryfowych z dwóch do trzech. Obok Ionity Direct, w którym nie ma comiesięcznej opłaty, pojawiają się dwa warianty Ionity Passport: Motion i Power. Motion zachowuje dotychczasowe parametry, czyli przy abonamencie 28,5 zł/mies. oferuje stawkę 2,5 zł/kWh. Pojawia się też abonament Ionity Passport Power, który kosztuje 51,5 zł/mies. i wiąże się ze stawką 2,05 zł/kWh. W obu przypadkach pierwsze miesiące są tańsze.

Nowy cennik Ionity od 28 maja 2024

Jeszcze raz stawki (za electricfelix):

  • Ionity Direct: brak abonamentu, 3,5 zł/kWh,
  • Ionity Passport Motion (dawniej: Ionity Passport): 28,5 zł/mies. abonamentu, pierwszy miesiąc za 19,99 zł, 2,5 zł/kWh,
  • Ionity Passport Power: 51,5 zł/mies. abonamentu, pierwszy miesiąc za 34,5 zł, 2,05 zł/kWh.

Stosowanie Ionity Direct praktycznie nam się nie opłaca, jeśli co najmniej raz w miesiącu korzystamy z ładowarek Ionity. Granica przebiega przy naładowanych 28,5 kWh, czyli przy 99,75 złotych. Kto raz w miesiącu ładuje na Ionity za 100 złotych, powinien przejść co najmniej na Ionity Passport Motion. Z kolei granica między tańszym i droższym abonamentem Ionity Passport to 51,1 kWh miesięcznie. Jeżeli zatem raz w miesiącu stajemy na Ionity by uzupełnić baterię do 80 procent, najbardziej opłaci nam się najdroższy abonament Power.

Granica między Ionity Direct (najdroższym za 1 kWh) a Passport Power (najdroższym za 0 kWh) to uzupełnienie 35,5 kWh w miesiącu. Reasumując: gdy w drodze nad morze czy w góry zatrzymamy się na stacji Ionity dwukrotnie, niemal zawsze najbardziej opłaci nam się Ionity Passport Power z najwyższym abonamentem. Albo inaczej: jeżeli choć trochę jeździmy elektrykiem po kraju i mamy na swojej drodze stacje Ionity, najbardziej opłacalny będzie najdroższy abonament.

Aktualna mapa stacji ładowania samochodów elektrycznych (c) Ionity.eu

W niektórych krajach doszło do minimalnego obniżenia stawki przy płatnościach bezpośrednich, bez abonamentu. Łatwo też dostrzeżemy, że stosowane w Polsce stawki za energię są dość wysokie, w wielu innych krajach w Ionity Passport Power płaci się 0,39 eur/kWh, czyli 1,66 zł/kWh przy dzisiejszym kursie euro. Nawet wyrównanie do wyższego VAT-u (np. 19 -> 23 procent) nie przenosi nas powyżej 1,71 zł/kWh, a tymczasem u nas jest o niemal 20 procent drożej.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: