Organizacja Chademo wraz z Chińską Radą ds. Elektryczności (China Electricity Council) zaprezentowały nowe gniazdo i złącze ładowania dla Chin. Ma ono obsługiwać do 900 amperów, 1 000 woltów i być wstecznie kompatybilne z chińskim GB/T i japońskim Chademo.

Europa dobija do 450 kW, Chiny chcą mieć dwa razy tyle

Obowiązujący w Europie standard CCS obsługuje obecnie w realnych zastosowaniach do 450 kW mocy. To gigantyczna wartość: lider rynku, Tesla Model 3, na złączu CCS osiąga aktualnie około 200 kW, a w przyszłości powinna dobić do 250+ kW. Podobna szybkość powinna pojawić się w Porsche Taycan/Taycan Cross Turismo. Choć Porsche obiecuje docelowo nawet 350 kW, wyższe wartości w samochodach osobowych dostępne są na razie tylko w prototypach.

> Jest ładowarka 450 kW i dwa prototypy: BMW i3 160 Ah (ładowanie z mocą 175 kW) oraz zmodyfikowana Panamera (400+ kW!)

Chińczycy chcą mieć dwa razy tyle, ile udało się osiągnąć Europie: 900 kW dzięki natężeniu 900 A i napięciu 1 000 V. Ma do tego posłużyć zupełnie nowa wtyczka z zaprojektowanym od zera gniazdem. Standard GB/T-Chademo ma być wstecznie kompatybilny z protokołami Chademo i GB/T, czyli w zasadzie powinien umożliwić ładowanie starszych aut – na przykład Nissana Leafa – z wykorzystaniem przejściówek [spekulacja www.elektrowoz.pl].

Oprócz tego organizacja Chademo pracuje nad pantografową wersją standardu, która umożliwiłaby uzupełnianie energii w pojazdach o większych tonażach (autobusy, ciężarówki) oraz nad odchudzoną wersją standardu dla motocykli i mniejszych pojazdów (moce 5-20 kW).

Zdjęcie: wtyczka i port ładowania Chademo-GB/T (c) InsideEVs

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 4]