Na YouTube pojawiło się nagranie Serg HiVibRatiOn wykonane przy hotelu Porto Fino w Lućmierzu między Łodzią a autostradą A2. Okazuje się, że właśnie ruszyły prace nad Superchargerem, o którym po raz pierwszy usłyszeliśmy półtora roku temu, w lipcu 2019 roku.
Supercharger w Lućmierzu łączy Warszawę, Poznań, Trójmiasto, Wrocław…
Twórca filmu twierdzi, że będą to Superchargery „250 kW” (czyli v3), ale na jednym z pokrowców widać oznaczenie „Supercharger 2.5, SC – 135”, które sugeruje, że będziemy jednak mieli wersję 2 (v2), a właśnie 2.5. Chyba że „250 kW” to całkowita dostępna moc na wszystkich stanowiskach, wtedy wszystko by się zgadzało. Na QR-kodzie jest tylko liczba „11122111”:
Supercharger w Lućmierzu znajduje się w nieco innej lokalizacji niż pinezka na mapie Tesli, jest bowiem nad Zgierzem, pod autostradą A2, a nie przy skrzyżowaniu A1 i A2 w Strykowie. Mapy Google wskazują, że od węzła Emilia do lokalizacji jest około 5 kilometrów, czyli znośnie – sporo może zależeć od gęstości ruchu A2–Łódź:
Kiedy przyjrzymy się mapie Tesli, zauważymy, że lokalizacja spina Warszawę z Poznaniem oraz centrum Polski z Trójmiastem (przez A1) i południem. Supercharger w Lućmierzu znajduje się w następujących odległościach od miast:
- Warszawa – 128 kilometrów przez A2,
- Wrocław – 229 kilometrów przez S14 i S8,
- Kraków – 306 kilometrów przez A2, A1, A4,
- Poznań – 187 kilometrów przez A2,
- Gdańsk – 315 kilometrów przez A2, ale z możliwością doładowania w Ciechocinku.
Sądząc po stopniu zaawansowania prac (dopiero przywieziono elementy), lokalizacja powinna zostać uruchomiona w tym, może w II kwartale 2021 roku. Ważne, że po tak długim okresie oczekiwania coś drgnęło:
Ps. Podziękowania dla Czytelnika sd tośka/tosiek za zwrócenie uwagi na nagranie.