Korea Południowa jako oficjalny standard szybkiego ładowania przyjmie CCS Combo 1. Oznacza to stopniowe odejście od japońskiego standardu CHAdeMO, ale też bliższą współpracę raczej ze Stanami Zjednoczonymi niż z Chinami i Indiami, które przechodzą na standard GB/T.

Korea Południowa: Combo 1 zamiast CHAdeMO

CHAdeMO jest standardem stosowanym przez japońskich producentów: Nissana i Mitsubishi. Zgodne z nim ładowarki można znaleźć na całym świecie, ponieważ promowały go wspomniane marki. Z tego powodu nawet Tesla posiada przejściówki (adaptery) do swoich portów, które umożliwiają ładowanie samochodów z użyciem CHAdeMO.

Stopniowo jednak świat zaczął przyjmować własne standardy:

  • Stany Zjednoczone wybrały Typ 1, a następnie CCS Combo 1,
  • Tesla ma w Stanach Zjednoczonych swój własny standard, a na świecie dostosowuje się do lokalnych wymogów,
  • Europa jako oficjalny standard przyjęła Typ 2, a następnie jego rozszerzenie CCS Combo 2,
  • Chiny i Indie stosują GB/T AC i przechodzą na GB/T DtC.

Każdy z tych standardów oznacza inną wtyczkę – można się z nimi zapoznać w artykule:

> Jakie gniazdka mają samochody elektryczne? Jakie są typy wtyczek w autach elektrycznych? [OBJAŚNIAMY]

Korea Południowa zadecydowała, że postawi na Combo 1. Podstawą tego wyboru miał być krótszy czas ładowania oraz lepsze protokoły komunikacyjne. Oprócz tego już w 2017 roku 67 procent samochodów elektrycznych w Korei wykorzystywało Combo 1. Oznacza to, że baza użytkowników CHAdeMO może zacząć się kurczyć, a docelowo zapewne zniknie z krajów innych niż Japonia.

Mapę, z której pochodzi tytułowy obrazek, znajdziecie tutaj.

|REKLAMA|




|/REKLAMA|

W Belgii można już zarezerwować Audi e-tron Sportback

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: