Korea Południowa jako oficjalny standard szybkiego ładowania przyjmie CCS Combo 1. Oznacza to stopniowe odejście od japońskiego standardu CHAdeMO, ale też bliższą współpracę raczej ze Stanami Zjednoczonymi niż z Chinami i Indiami, które przechodzą na standard GB/T.
Korea Południowa: Combo 1 zamiast CHAdeMO
Spis treści
CHAdeMO jest standardem stosowanym przez japońskich producentów: Nissana i Mitsubishi. Zgodne z nim ładowarki można znaleźć na całym świecie, ponieważ promowały go wspomniane marki. Z tego powodu nawet Tesla posiada przejściówki (adaptery) do swoich portów, które umożliwiają ładowanie samochodów z użyciem CHAdeMO.
Stopniowo jednak świat zaczął przyjmować własne standardy:
- Stany Zjednoczone wybrały Typ 1, a następnie CCS Combo 1,
- Tesla ma w Stanach Zjednoczonych swój własny standard, a na świecie dostosowuje się do lokalnych wymogów,
- Europa jako oficjalny standard przyjęła Typ 2, a następnie jego rozszerzenie CCS Combo 2,
- Chiny i Indie stosują GB/T AC i przechodzą na GB/T DtC.
Każdy z tych standardów oznacza inną wtyczkę – można się z nimi zapoznać w artykule:
Korea Południowa zadecydowała, że postawi na Combo 1. Podstawą tego wyboru miał być krótszy czas ładowania oraz lepsze protokoły komunikacyjne. Oprócz tego już w 2017 roku 67 procent samochodów elektrycznych w Korei wykorzystywało Combo 1. Oznacza to, że baza użytkowników CHAdeMO może zacząć się kurczyć, a docelowo zapewne zniknie z krajów innych niż Japonia.
Mapę, z której pochodzi tytułowy obrazek, znajdziecie tutaj.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|