31 stycznia 2020 roku Ionity wprowadziło nowe stawki za ładowanie. 1 kwietnia mają wygasnąć dotychczasowe umowy i stawki roamingowe, które dotyczyły zewnętrznych partnerów. Niemieckie EnBW już zapowiedziało zerwanie współpracy – wygląda na to, że podobną decyzję podejmie Maingau Energie.
Cennik Ionity korzystny tylko firm w konsorcjum Ionity
Przypomnijmy: od 31 stycznia 2020 roku na stacjach ładowania Ionity obowiązuje stawka wynosząca 0,79 euro za 1 kWh energii. W Polsce ma być to 3,5 zł/kWh, oczywiście wtedy, gdy na terenie naszego kraju zostaną uruchomione stacje tego operatora.
Dotychczasowe stawki roamingowe dla zewnętrznych firm mają wygasnąć 1 kwietnia. Zwykle przekładały się one na około 0,59 euro/kWh dla odbiorcy końcowego. Jednak teraz najwyraźniej znacząco je podniesiono, bo klienci niemieckiego EnBW niedawno dowiedzieli się, że od 2 kwietnia aplikacja operatora nie będzie działać na stacjach Ionity:
Jak informuje niemiecki portal Edison, podobną decyzję podjął Maingau Energie, choć firma chce ją ogłosić dopiero w środę, 1 kwietnia 2020 roku (źródło). Zakończenie współpracy było ponoć dyskutowane w Ionity, ponieważ zewnętrzni operatorzy dostarczyli firmie w 2019 roku 13 procent przychodów. Zdecydowano jednak o utrzymaniu obecnej polityki cenowej.
Do konsorcjum Ionity należy Volkswagen, Daimler, Grupa BMW, Ford, niedawno dołączył do niego też koncern Hyundai-Kia. Sieć została wybudowana z dofinansowaniem unijnym i federalnym. Opisywane powyżej stawki obowiązują właścicieli samochodów, którzy nie posiadają abonamentów Ionity. Marki firm należących do Ionity (np. Volkswagen, Porsche itd.) ładują się na stacjach znacząco taniej – w Porsche jest to 0,33 euro/kWh.
Zdjęcie otwierające: (c) Ionity