Nie ma jeszcze w sprzedaży samochodu, który potrafiłby wykorzystać ładowanie z mocą 150 kW, a już mamy kolejny przełom. BMW, Porsche, Allego, Phoenix Contact i Siemens zaprezentowały ładowarkę obsługującą aż 450 kW – czyli o 100 kW więcej niż dotychczasowe „maksymalne” 350 kW.
Niemal 0,5 MW w ładowarce to już nie przelewki…
Spis treści
Prawie dokładnie rok temu informowaliśmy o projekcie BMW, w ramach którego prowadzono prace nad ładowarkami o mocy 450 kW. Czyli o 100 kW więcej niż obsłużą choćby urządzenia Ionity.
> BMW pracuje nad własnymi ładowarkami o mocy 450 kW
Dziś portal Electrive.net poinformował (źródło), że uczestniczył w eksperymencie BMW, Porsche, Siemensa, Allego i Phoenix Contact, w ramach którego na ładowarce 450 kW udało się osiągnąć moc ładowania przekraczającą 400 kW. Prototypowe urządzenie działa z maksymalnym napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne publicznie przy autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy). Ładowanie jest darmowe.
BMW i3 160 Ah z ładowaniem 175 kW? Kto wie, kto wie…
Na potrzeby eksperymentu BMW zbudowało BMW i3 z baterią o pojemności 57 kWh, co odpowiada około 160 Ah według miar, którymi posługuje się bawarski producent. Samochód ładował się z mocą 175 kW i uzupełnił baterię od 10 do 80 procent w zaledwie 15 minut. Według naszych szacunkowych obliczeń zyskał w tym czasie około +220 kilometrów zasięgu.
To jednak nic w porównaniu z Porsche: Panamera z baterią 90 kWh – prototyp bez homologacji drogowej – osiągnęła moc ładowania wynoszącą ponad 400 kW. Po zaledwie trzech minutach postoju przy ładowarce samochód zyskał +100 kilometrów zasięgu!
Warto poczytać: Electrive.net