Ionity, operator szybkich stacji ładowania samochodów elektrycznych (do 350 kW), prowadzi ponoć rozmowy dotyczące współpracy z wieloma firmami. Jest wśród nich chińskie Volvo, francuska Grupa PSA, niemiecki dostawca energii E.on i nawet amerykańska Tesla.
Ionity szuka partnerów
Ionity to konsorcjum złożone z marek wchodzących w skład Grupy BMW, podmiotów należących do Daimlera, Forda oraz Volkswagena, Audi i Porsche. Do końca 2019 roku konsorcjum planuje uruchomić 400 stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych w Europie i 290 w Stanach Zjednoczonych. Na razie udało się postawić jedną i uzyskać 20 pozwoleń na budowę.
> NIEMCY. Pierwsze stacje szybkiego ładowania Ionity niedaleko Koblenz (A61)
Organizacja prowadzi ponoć rozmowy z innymi potencjalnymi partnerami, co sugeruje, że wdrożenia mogą się opóźnić. Wśród potencjalnych partnerów są Volvo, Fiat-Chrysler Automobiles, Opel z Grupy PSA, Jaguar Land Rover i Tesla. Oprócz tego do współpracy zapraszany ma być francuski dostawca energii Engie, włoski Enel i niemiecki E.on. Rozmowy toczą się także z firmami ubezpieczeniowymi.
Konsorcjum Ionity planuje uruchomienie w Polsce 15 lub 17 stacji ładowania.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|