Deżawi. We wrześniu 2019 roku Hyundai Motor Group przystępuje do Ionity. W listopadzie 2020 roku Hyundai Motor Group ogłasza przystąpienie do Ionity. W tym drugim przypadku jednak marki koncernu są nieco lepiej przygotowane: mają gotowe usługi, w ramach których Ionity może być rozliczane.
Hyundai i Kia w Ionity – nie, to nie oznacza niższych cen
Zeszłoroczna informacja na ten temat TUTAJ.
Tegoroczny komunikat służy zapewne temu, by wiadomość dotarła ponownie do kierowców i [potencjalnych] nabywców samochodów elektrycznych Hyundai-Kia. Albo wreszcie złożono podpis na umowie.
Za dołączeniem do Ionity nie idzie wzmianka o niższych cenach. Zgodnie z ogłoszonym niedawno cennikiem KiaCharge – usługi Kii na rozliczanie ładowania u różnych operatorów w jednym miejscu – koszt energii na stacjach ładowania Ionity to 3,51 zł/kWh. Niezależnie od planu taryfowego. W samym Ionity stawka wynosi 3,5 zł/kWh. Jeśli zdecydujemy się na opłacanie comiesięcznego abonamentu np. w Porsche, możemy zejść do poziomu 1,5 zł/kWh.
W Polsce buduje się dziś jedna stacja ładowania Ionity, w Kaszewach Kościelnych pod Kutnem, przy A1. Sieć nie ma na razie polskiego numeru pomocy technicznej, więc na uruchomienie ładowarki jeszcze poczekamy. Z punktu widzenia polskiego nabywcy elektrycznego Hyundaia czy Kii dzisiejszy komunikat jest więc istotny tylko wtedy, gdy podróżuje on po Europie na zachód, południe lub północ od Polski.
Zdjęcie otwierające: Hyundai Kona Electric podłączony do stacji ładowania Ionity (c) Hyundai