Ionity, operator sieci stacji szybkiego ładowania samochodów elektrycznych, zyskał nowego członka. Do udziałowców firmy dołączyła Grupa Hyundai, czyli producent takich samochodów, jak Hyundai i Kia. To może oznaczać szereg istotnych korzyści dla nabywców aut tych marek.

Ionity, czyli Europa w pogoni za Teslą i Superchargerami

Ionity to wspólna inicjatywa Grupy BMW, Forda, Daimlera i koncernu Volkswagena wraz z Porsche. Zakładała ona jak najszybszą budowę europejskiej sieci stacji ładowania samochodów elektrycznych o mocach 175/350 kW – żeby móc konkurować nie tylko z samochodami Tesli, ale też z siecią stacji ładowania Tesla Supercharger amerykańskiego producenta.

> Mercedes EQC 400: zasięg realny powyżej 400 kilometrów, Jaguar I-Pace i Audi e-tron zostają w tyle [wideo]

Wykorzystanie wysokich mocy ładowania (wspomniane 175/350 kW) to dopiero początek inicjatywy, wierzchołek góry lodowej. Otóż w założeniu Ionity ma się rozciągać na całą Europę, a stacje powinny być ulokowane tak gęsto, że będzie można z nich korzystać nawet przy stosunkowo niedużej baterii i bardzo szybkiej jeździe autostradowej. Również w Polsce, gdzie pierwsza lokalizacja powinna ruszyć w 2019 roku i gdzie łącznie ma być 12 lokalizacji:

> Stacje ładowania Ionity w Polsce przy autostradach A1, A2 i A4. Łącznie 12 lokalizacji

Ale nawet to jeszcze nie wszystko: wspomniani producenci samochodów zmierzają do tego, żeby płatności na stacjach Ionity dokonywane były wewnątrz programów marek (Wolkswagen We Charge  itd.). Sprzęt jest przygotowany do uwierzytelniania bez jakichkolwiek kart, wystarczy podłączyć kabel do portu w samochodzie, by zaczął on uzupełniać energię, a nasz rachunek został obciążony odpowiednią kwotą.

I to jest naszym zdaniem szansa na rozwój: niech coraz większa liczba marek dogania Teslę w zakresie dobrych doświadczeń użytkownika. Niech nawigacja w trakcie jazdy uwzględnia czas postoju na stacji ładowania oraz zna obłożenie lokalizacji („2 stanowiska zajęte, 2 wolne, ale jeszcze jeden inny samochód jedzie się naładować”). Niech ładowanie właśnie tak wygląda: podpinam się i idę na kawę, a samochód i stacja zajmują się resztą.

> Cennik Ionity opublikowany: 8 za każde ładowanie [aktualizacja: cennik w Polsce]

Budowa podstawowego szkieletu stacji Ionity w liczbie kilkuset stacji na terenie Europy ma zostać sfinalizowana do końca 2020 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: