Francja – bez oczekiwania na prace legislacyjne i decyzje Komisji Europejskiej – uruchomiła budżet w wysokości 100 milionów euro (równowartość 449 milionów złotych). Pieniądze mają zostać wydane na uruchomienie dodatkowych stacji ładowania samochodów elektrycznych przy krajowej sieci dróg. Główny cel: huby z kilkoma stanowiskami.

Francja chce przyspieszyć ze stacjami ładowania. W tle wsparcie dla lokalnego przemysłu

Dekret został opublikowany w niedzielę, 14 lutego, w piśmie Journal Officiel. Budżet ma trafić do wszystkich firm zainteresowanych uruchamianiem szybkich stacji ładowania przy głównych korytarzach transportowych w kraju. Każda lokalizacja musi posiadać cztery szybkie ładowarki, w tym co najmniej dwie działające z mocą 150 kW.

Z dzisiejszego punktu widzenia 150 kW to optymalna moc do zastosowania w autach elektrycznych. Nawet w samochodach dużych i energożernych jak Audi e-tron pozwala na uzupełnianie zasięgu z szybkością około +680 km/h lub, precyzyjniej, +11 km/min.

Wróćmy jednak do komunikatu: francuski minister transportu, Jean-Baptiste Djebbari, zapowiedział, że dofinansowanie wyniesie średnio 30 procent kosztów stacji, a w niektórych przypadkach dojdzie do 40 procent. Jednocześnie dopłata z tego budżetu może zostać połączona z refundacją 75 procent kosztów uruchomienia przyłącza elektroenergetycznego (źródło).

Stacje ładowania mają powstać w lokalizacjach, w których już dziś prowadzona jest działalność usługowa. Ułatwia to uruchamianie infrastruktury, ponieważ same stacje benzynowe wymagają przyłączy o mocy co najmniej 10, a optymalnie kilkudziesięciu kilowatów. Francuski rząd zakłada, że na widocznej sieci dróg będzie dostępnych w sumie 440 hubów z ładowarkami na widocznej sieci dróg. Dziś jest ich 140.

Do końca 2021 roku Francja chciałaby mieć na terenie kraju w sumie 100 tysięcy punktów ładowania aut elektrycznych. W samym tylko styczniu 2021 roku Francuzi kupili 6 471 nowych aut elektrycznych (osobowych), 8 220 hybryd plug-in i 1 221 elektryków dostawczych.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: pisząc, że „150 kW to optymalna moc” czujemy się jak wtedy, gdy do nabywców S3 Virge kierowaliśmy komunikat, że „do optymalnej rozgrywki konieczny jest zakup 3Dfx-a” 😉

Zdjęcie otwierające: plany dotyczące budowy sieci stacji ładowania we Francji. Cała mapa:

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]