Audi ogłosiło cennik usługi ładowania, dzięki której możliwe będzie korzystanie z tysięcy partnerskich stacji ładowania w całej Europie. W zależności od wybranej opcji (City / Transit) miesięczny abonament wynosi 4,95 lub 17,95 euro. Oczywiście dochodzą do niego koszty ładowania.

Usługa ładowania e-tron Audi – warto czy nie?

W ramach miesięcznego abonamentu w wysokości 4,95 euro (City, odpowiada* około 22 złotym w Polsce) lub 17,95 euro (Transit, odpowiada około 80 złotym w Polsce) otrzymujemy wyłącznie dostęp do usługi. Oprócz niej konieczne będzie uiszczenie opłaty w wysokości:

  • 7,95 euro (odpowiada 35 złotym) za sesję ładowania półszybkiego z użyciem prądu przemiennego (AC),
  • 9,95 euro (odpowiada 44 złotym) za sesję ładowania szybkiego z użyciem prądu stałego (DC),
  • 9,5 lub 8 euro (abonament City / abonament Transit, odpowiada 42 lub 36 złotym) za sesję ładowania szybkiego z wykorzystaniem stacji Ionity.

> Tesla Model 3 jeszcze bez homologacji na Europę? [Bloomberg]

Biorąc pod uwagę możliwości Audi e-tron oraz zakładając, że ładowanie potrwa 90 albo 45 minut (AC albo DC) – żeby uniknąć opłaty za blokowanie stacji – za te kwoty pobierzemy w Niemczech:

  • maksymalnie 16,5 kWh przy ładowaniu prądem przemiennym (AC) i wbudowanej ładowarce 11 kW,
  • maksymalnie 33 kWh przy ładowaniu prądem przemiennym (AC) i wbudowanej ładowarce 22 kW,
  • 37,5 kWh przy ładowaniu prądem stałym (DC) na ładowarce 50 kW,
  • ~75 kWh (do 80 procent) przy ładowaniu prądem stałym (DC) na ładowarce 150 kW.

Łatwo przeliczyć, że koszt jednej kilowatogodziny wyniesie w tych sytuacjach około:

  • 2,1 zł/kWh AC,
  • 1,06 zł/kWh AC,
  • 1,2 zł/kWh DC,
  • 0,56 lub 0,48 zł/kWh DC Ionity (cena wstępna), a później 1 zł/kWh (cena standardowa).

Dodajmy, że są to minimalne stawki za kilowatogodzinę, ponieważ założyliśmy, że wykorzystujemy całą opłaconą sesję (45 lub 90 minut). Im krócej będziemy się ładować, tym koszt 1 kWh będzie wyższy.

Cennik Audi kontra cennik Greenway Polska: w Audi taniej!

Z punktu widzenia właściciela Audi e-tron najkorzystniejsze będzie zatem ładowanie na stacjach Ionity. Co ciekawe, przy ładowaniu prądem stałym usługa Audi ma szansę być tańsza niż korzystanie ze stacji Greenway (patrz: cennik Greenway 2019), nawet po uwzględnieniu abonamentu! Nie wiadomo jednak, czy producent samochodów porozumiał się już z polskim operatorem.

Cały cennik znajduje się na stronie Audi (źródło). Są w nim kwoty dla Wielkiej Brytanii (0,39 funta za kWh), Francji (0,04 lub 0,21 euro za minutę), Hiszpanii (0,54 euro za kWh) czy Norwegii (1,1 lub 3,2 korony norweskiej za minutę). W zestawieniu nie ma Polski, nie udało nam się również znaleźć informacji o polskiej nazwie Audi e-tron Charging Service.

Nota od redakcji: słowo „odpowiada” stosujemy wtedy, gdy uwzględniamy różnice w podatku VAT. Słowo „równowartość” stosujemy, gdy po prostu przeliczamy kwoty po aktualnym kursie euro.

To może Cię zainteresować
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]