Jeden z naszych Czytelników, Pan Jan, poinformował nas, że właśnie odbył jazdę próbną Hyundaiem Kona Electric. Samochód dostępny jest w Warszawie, w salonie Motortest Anna Szadkowska na ul. Hynka 2a. Jazdy próbne dostępne są dziś lub po majówce, czyli od 6 maja 2019.
Jazdy testowe Hyundaiem Kona Electric
Jak pisze Pan Jan, salon dotrzymał słowa: dowiedział się, że samochód ma być w kwietniu i auto faktycznie dotarło. Na miejscu było trochę wcześniej, ale jeszcze musiało zostać oklejone, zarejestrowane i tak dalej – teraz właśnie udostępniono je zainteresowanym. Użyczany model to Hyundai Kona Electric z baterią 64 kWh z najwyższą możliwą wersją wyposażenia.
Bazowa cena takiego auta wynosi 196,9 tysiąca złotych. Testowany egzemplarz jest droższy, kosztuje około 207 tysięcy złotych. A jak wrażenia naszego Czytelnika?
Nie czuję się człowiekiem kompetentnym do jakiejś bardziej profesjonalnej oceny. O EV czytam, co tylko się ukazuje. Prawdopodobnie wiem więcej od dealera ( 😉 ), ale na każde pytanie odpowiedział, więc nie mam zastrzeżeń.
Mam wrażenie, że mógłbym jeździć z tydzień i poznawać wszystkie zakamarki i funkcje samochodu. Nie mogłem się doczekać wykorzystania „autopilota”. Faktycznie: jechało się bardzo przyjemnie, samochód trzyma się pewnie środka pasa – pierwszy raz miałem możliwość spróbowania tego, nazwijmy to, trybu jazdy. Super będzie wykorzystać go na dłuższych odcinkach.
Nie mam porównania z Teslą 3, nie siedziałem w niej. Porównując ceny to Kona Electric (segment B-SUV) jest niewiele tańsza od Modelu 3 (segment D). Na podstawie tego, co czytam, zdecydowałbym się na Teslę. Chociażby za Superchargery, frunk [przedni bagażnik – przyp. red. www.elektrowoz.pl], subiektywnie lepszy wygląd. W tej kolejności. A, no i za lepsze osiągi.
Ogólnie Kona może wygrywać z Teslą Model 3, jeśli ktoś nie lubi minimalizmu Tesli.