Prezes Daimlera, Ola Kallenius, zapowiada, że Mercedes EQS będzie oferował zasięg „ponad 700 jednostek WLTP”. Jeśli jest to wartość dla trybu mieszanego – co nie jest takie oczywiste – samochód przejeżdżałby realnie co najmniej 598 kilometrów na jednym ładowaniu.
Mercedes EQS – zasięg, dane techniczne i wszystko, co wiemy
Jak to jednak przy takich deklaracjach bywa, wspomniany zasięg w momencie premiery może się nieco skurczyć. Może też dotyczyć wariantu z największą baterią i napędem na tył, a nie wersji z napędem na obie osie. Tak czy siak: wartość jest spora.
Przy samochodzie tych rozmiarów – segment F – bateria musi mieć co najmniej 100 kWh pojemności i ważyć nie mniej niż 650 kilogramów.
Premiera Mercedesa EQS ma się odbyć w 2021 roku. Dziś segment jest pusty, ale za rok całkiem nieźle może sobie w nim poczynać Lucid Air, który zadebiutuje 9 września 2020 roku.
> Lucid Air z zasięgiem 640+ kilometrów przy (bardzo) powolnej jeździe [wideo]
Elektryczny Mercedes S-klasy powstanie na bazie platformy MEA (pol. Modułowa Architektura Elektryczna), a wyjedzie z Fabryki 56 w Sindelfingen (Niemcy). Wersja dwusilnikowa (AWD) ma mieć 350 kW / 476 KM mocy i powinna zaoferować przyspieszenie do 100 km/h trwające mniej niż 4,5 sekundy. Auto znamy dziś z prezentowanego wszem i wobec zaokrąglonego konceptu oraz nieco bardziej kanciastego zakamuflowanego prototypu:
Mercedesy S-klasy przez całe dziesięciolecia znane były z innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, które wdrażano w nich szybciej niż u konkurentów. Z Mercedesem EQS nie wiemy jeszcze, czego się spodziewać. Producent nie zapowiada na razie żadnych przełomów, żadnej konkurencji dla Autopilota i innych systemów jazdy (pół)autonomicznej.