Chiński Xpeng zapowiedział, że od maja będzie można zamawiać w Europie nowy model, crossovera coupe Xpeng G6. Auto ma 2,89 m rozstawu osi (segment D-SUV), wykorzystuje architekturę 800 V, dostępne będzie z bateriami o pojemności 66 lub 87,5 kWh i obiecuje maksymalną moc ładowania wynoszącą 280 kW, dzięki której uzupełnienie energii od 10 do 80 procent potrwa „mniej niż 20 minut”. To lepiej niż w przypadku Tesli Model Y czy Audi Q6 e-tron.

Xpeng G6: dane techniczne i wszystko, co wiemy

Bazowa konfiguracja Xpenga G6 posiada baterię LFP o pojemności 66 (62?) kWh, dzięki której pokonamy do 435 jednostek WLTP na jednym ładowaniu. Silnik ma 190 kW/258 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego. Nabywca może się też zdecydować na edycję RWD Long Range wyposażoną w większy akumulator oparty na ogniwach wysokoniklowych (NCM), który ma 87,5 (82?) kWh pojemności. Ten współpracuje z silnikiem o mocy 210 kW/286 KM i 440 Nm momentu obrotowego, obiecuje do 570 jednostek WLTP zasięgu.

Najmocniejszy wariant Xpeng G6 AWD Performance ma tę samą baterię i dwa silniki o łącznej maksymalnej mocy 350 kW/476 KM oraz 660 Nm momentu obrotowego, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4 sekundy. Deklarowany zasięg to 550 jednostek WLTP, podczas gdy w Audi Q6 e-tron szczyt to 625 jednostek, w Tesli Model Y – 533 jednostki.

Standardowym elementem wyposażenia są m.in. 20-calowe felgi, szklany dach, podgrzewane siedzenia w całej kabinie [oprócz środkowego z tyłu? – red.], bagażnik o pojemności 571 litrów, wentylowane siedzenia z przodu, system audio z 18 głośnikami, autopilot o nazwie Xpilot, pompa ciepła, ekran centralny o przekątnej 15 cali (dokładnie: 14,96 cala) czy funkcja oddawania energii (V2L). W ramach opcji pozostawiono tylko elektrycznie rozkładany hak i kolory lakierów (źródło).

Ceny Xpenga G6 mają zostać podane jeszcze w tym miesiącu, to samo dotyczy szczegółowych danych technicznych. Zamówienia będą przyjmowane od maja, dostawy samochodów do salonów zaplanowano na trzeci kwartał roku. Marka dostępna jest w Norwegii, Szwecji, Holandii, w maju rozpocznie sprzedaż w Niemczech, do końca roku planuje jeszcze wejść do Francji, Włoch oraz Zjednoczonego Królestwa.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: