W sierpniu 2020 najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Europie była Tesla Model 3, która wyprzedziła Renault Zoe i Hyundaia Kona Electric. Spośród hybrydy plug-in najczęściej wybierano Forda Kugę PHEV – na wspólnym rankingu auto wyprzedziło nawet Konę Electric.

Najchętniej kupowane samochody elektryczne w Europie [sierpień 2020]

Oto ranking aut elektrycznych i hybryd plug-in stworzony przez EV-Sales (samochody elektryczne zaznaczono pogrubieniem, źródło):

  1. Tesla Model 3 – 7 020 egzemplarzy,
  2. Renault Zoe – 6 183 egzemplarze,
  3. Ford Kuga Plug-in – 5 055 egzemplarzy,
  4. Hyundai Kona Electric – 4 054 egzemplarze,
  5. Mercedes A 250e – 3 505 egzemplarzy,
  6. Kia e-Niro – 3 386 egzemplarzy,
  7. Audi e-tron – 3 047 egzemplarzy,
  8. Volkswagen e-Golf – 2 675 egzemplarzy,
  9. Volkswagen Passat PHEV – 2 231 egzemplarzy,
  10. Peugeot e-208 – 2 149 egzemplarzy,
  11. Nissan Leaf – 2 037 egzemplarzy.

To jest zestawienie dla sierpnia, tymczasem TOP10 dla całego roku prezentuje się następująco:

  1. Renault Zoe,
  2. Tesla Model 3,
  3. Volkswagen e-Golf,
  4. Hyundai Kona Electric,
  5. Audi e-tron,
  6. Ford Kuga Plug-in,
  7. Mitsubishi Outlander PHEV,
  8. Peugeot e-208,
  9. Nissan Leaf,
  10. Kia e-Niro.

Wyraźnie widać, że w ostatnim okresie przyspieszyła Tesla Model 3 i Kia e-Niro, bardzo dobrze radzą też sobie hybrydowe wersje Forda Kugi i Mercedesa A-klasy. O tym ostatnim modelu już parokrotnie zresztą wspominaliśmy, że prezentuje się nieźle nawet na tle Volkswagena Golfa eHybrid (dawniej: GTE):

> Mercedes A 250e wrócił do polskiego cennika. Niezła alternatywa do Golfa eHybrid / PHEV

Co ciekawe, mimo sporej ofensywy modelowej, Grupa PSA wprowadziła w tym roku do pierwszej dwudziestki tylko dwa Peugeoty: e-208 oraz 3008 HYbrid.

Segment E i słaba sytuacja Tesli Model S

W segmencie E/E-SUV od stycznia najlepiej wypada Audi e-tron (19 716 egzemplarzy), które daleko z tyłu zostawia Porsche Taycan (5 797 egzemplarzy) i Teslę Model S (2 708 egzemplarzy). Ta ostatnia w sierpniu zanotowała zaledwie 109 rejestracji, co jest spadkiem o 82 procent rok do roku.

Segment D i Model 3

W segmencie D z kolei zdecydowanie najlepiej radzi sobie Tesla Model 3 (41 047 egzemplarzy), a Mercedes EQC (5 528 egzemplarzy) i Jaguar I-Pace (5 846 egzemplarzy) ciągną się gdzieś w ogonie z rocznymi wynikami na poziomie wyników miesięcznych najlepszych modeli.

Sprzedaż samochodów elektrycznych i hybryd plug-in osiągnęła w Europie w sierpniu udział na poziomie 11 procent. Auta elektryczne zagarnęły dla siebie 5,7 procent rynku. Od początku roku jest to odpowiednio 8,4 i 4,5 procent.

Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: zestawienie dla „Europy” obejmuje łatwo dostępne i regularnie publikowane dane z krajów Unii Europejskiej i spoza UE. Nie uwzględniają na przykład Polski. Nie ma w nich też Białorusi – gdyby któryś z Czytelników wiedział, gdzie ich szukać w białoruskim internecie, to w imieniu EV-Sales prosimy o kontakt.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]