W styczniu 2020 roku Renault Zoe był drugim najchętniej kupowanym Renault w ogóle i dzięki temu zajął pierwszą lokatę na liście najchętniej kupowanych samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. Na drugim miejscu dojechał Peugeot e-208, na trzecim – Volkswagen e-Golf. Pierwsza hybryda plug-in była piąta.

Najchętniej kupowane auta plug-in w Europie [styczeń 2020]

W styczniu Zoe był zdecydowanym liderem, ale jeśli wziąć pod uwagę, że dostawy Peugeota e-208 dopiero ruszyły, sytuacja może się interesująco rozwinąć. Oto ranking sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka (elektryki zaznaczono pogrubieniem, źródło):

  1. Renault Zoe – 9 782 egzemplarze,
  2. Peugeot e-208 – 3 897 egzemplarzy,
  3. Volkswagen e-Golf – 3 296 egzemplarzy,
  4. Nissan Leaf – 3 177 egzemplarzy,
  5. Mitsubishi Outlander PHEV – 3 149 egzemplarzy,
  6. Peugeot 3008 Hybrid PHEV – 2 297 egzemplarzy,
  7. BMW 330e – 2 295 egzemplarzy,
  8. Audi e-tron – 2 252 egzemplarze,
  9. Hyundai Kona Electric – 2 126 egzemplarzy,
  10. BMW X5 xDrive45e – 1 974 egzemplarzy,
  11. Volkswagen Passat GTE – 1 890 egzemplarzy,
  12. Volvo XC60 T8 (plug-in) – 1 761 egzemplarzy,
  13. BMW i3 – 1 737 egzemplarzy,
  14. Tesla Model 3 – 1 517 egzemplarzy,
  15. Peugeot 508 Hybrid PHEV – 1 420 egzemplarzy,
  16. Kia Niro Electric – 1 310 egzemplarzy,
  17. Mini Countryman Cooper SE – 1 291 egzemplarzy,
  18. Opel Grandland X Plug-in – 1 280 egzemplarzy,
  19. Mercedes E 300e/de – 1 238 egzemplarzy,
  20. BMW 530e – 1 176 egzemplarzy.

Jak widać Renault Zoe osiągnęło rezultat 2,5 raza lepszy niż kolejny na liście elektryczny Peugeot 208. Bardzo dobre wyniki notuje też Volkswagen e-Golf, który trafia w Europie do carsharingów w kolejnych miastach (oraz oferowany jest z rosnącymi rabatami jako auto powoli znikające z rynku?). Niewiele słabiej wypadł Nissan Leaf.

> Kia e-Niro z dostawami za 6 miesięcy. „Wymiennik ciepła” to nie pompa ciepła

Jeśli wziąć pod uwagę cenę samochodu, świetnie wypada Audi e-tron. Wygląda na to, że w tym roku samochód zostanie królem segmentu E-SUV zostawiając daleko z tyłu Teslę Model X, która nie zakwalifikowała się nawet do pierwszej dwudziestki zestawienia.

Słabo prezentuje się Tesla Model 3, ale samochody kalifornijskiego producenta notują piki sprzedaży w drugiej połowie każdego kwartału, więc o wyniku zadecyduje tutaj marzec. Nieźle wypadają natomiast nowe hybrydy plug-in, w tym Peugeot 3008 Hybrid czy BMW X5 xDrive45e.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 11 głosów Średnia: 4.3]