Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych 2020 w Niemczech – te modele trafią do Polski za kilka lat :)

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez niemiecki Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego (KBA) najchętniej kupowanym samochodem elektrycznym w Niemczech w 2020 roku było Renault Zoe. Na drugim miejscu dojechał Volkswagen e-Golf, na trzecim zjawiła się Tesla Model 3. W porównaniu do Polski wyniki aut były oszałamiające, w naszym kraju w zeszłym roku kupiono 3 679 elektryków.

Najchętniej kupowane (=najczęściej rejestrowane) auta elektryczne w Niemczech [2020]

W 2020 roku samochody czysto elektryczne (BEV) osiągnęły u naszych zachodnich sąsiadów udział wynoszący 7 procent (!) rynku, co oznacza wzrost o 207 procent w stosunku do roku poprzedniego. Absolutnym liderem było Renault Zoe:

  1. Renault Zoe – 30 376 egzemplarzy,
  2. Volkswagen e-Golf – 17 438 egzemplarzy,
  3. Tesla Model 3 – 15 202 egzemplarze,
  4. Volkswagen ID.3 – 14 493 egzemplarze,
  5. Hyundai Kona Electric – 14 008 egzemplarzy,
  6. Smart ForTwo – 11 544 egzemplarzy,
  7. Volkswagen e-Up – 10 839 egzemplarzy,
  8. BMW i3 – 8 629 egzemplarzy,
  9. Audi e-tron – 8 135 egzemplarzy,
  10. Opel Corsa-e – 6 016 egzemplarzy,
  11. Skoda CitigoE iV – 4 746 egzemplarzy,
  12. Smart ForFour – 4 491 egzemplarzy,
  13. Mini Cooper SE – 4 365 egzemplarzy,
  14. Mazda MX-30 – 3 753 egzemplarze,
  15. Nissan Leaf – 3 597 egzemplarzy,
  16. Kia e-Niro – 3 543 egzemplarze,
  17. Porsche Taycan – 3 203 egzemplarze,
  18. Mercedes EQC – 3 155 egzemplarze,
  19. Peugeot e-208 – 2 631 egzemplarzy,
  20. Volkswagen ID.4 – 2 400 egzemplarzy (źródło).

Doskonały wynik Volkswagena e-Golfa to efekt końca sprzedaży samochodu i lokowania go w rozmaitych carsharingach. Dość niespodziewanie Tesla Model 3 okazała się lepsza niż Volkswagen ID.3 na rodzimym rynku, co nie jest dobrym prognostykiem dla niemieckiego kompaktu, jeśli wziąć pod uwagę, że Teslę ludzie po prostu zamawiają i odbierają, a ID.3 był dostarczany w znacznej części osobom zapisanym wcześniej na auto:

Bardzo dobrze poradziło sobie Audi e-tron, które jest jednym z trzech najdroższych modeli w zestawieniu obok 1/ Porsche Taycan, 3/ Mercedesa EQC. Sam EQC jakoś nie może złapać mocniejszego wiatru w żagle, jak gdyby coś w nim nie grało. Świetnie radzi sobie natomiast Opel Corsa-e, który znalazł ponad dwa razy więcej nabywców niż jego brat, Peugeot e-208.

Tesla Model S i X zajęły – nie widać tego na powyższej liście – odpowiednio 31. i 32. miejsce, bo sprzedały się w 777 i 714 egzemplarzach. Lepszy od nich okazał się Jaguar I-Pace, duży Mercedes EQV i Nowy Fiat 500, minimalnie gorszy – Opel Ampera-e.

Zdjęcie otwierające: ilustracyjne, Renault Zoe z niemieckimi tablicami rejestracyjnymi (c) Renault

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 3 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version