Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego „Samar” przedstawił zestawienie najchętniej kupowanych nowych samochodów elektrycznych, hybryd plug-in i starych hybryd w roku 2020. Wśród elektryków liderem jest Skoda CitigoE iV, w PHEV-ach prowadzi jej daleka krewna, Skoda Superb iV. Wśród starych hybryd najlepszy wynik osiągnęła Toyota Corolla, która znalazła większą liczbę nabywców niż wszystkie elektryki i PHEV-y razem wzięte.

Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce (2020)

Oto ranking IBRM Samar przygotowany na podstawie liczby rejestracji aut (źródło):

  1. Skoda CitigoE iV – 516 egzemplarzy,
  2. Nissan Leaf – 491 egzemplarzy,
  3. Renault Zoe – 355 egzemplarzy,
  4. Mazda MX-30 – 222 egzemplarze,
  5. Kia e-Niro – 210 egzemplarzy,
  6. Hyundai Kona Electric – 206 egzemplarzy,
  7. BMW i3 – 201 egzemplarzy,
  8. Mercedes EQC – 191 egzemplarzy,
  9. Volkswagen ID.3 – 189 egzemplarzy,
  10. Opel Corsa-e – 158 egzemplarzy.

Świetny wynik Skody CitigoE iV jest w pełni zasłużony: mamy do czynienia z niewielkim elektrykiem w bardzo dobrej cenie, którą można było dodatkowo obniżyć do około 60-65 tysięcy złotych dzięki dopłatom do aut elektrycznych. Nasi Czytelnicy, którzy zdecydowali się na ten model, bardzo go sobie chwalą.

Doskonale wypadła również Mazda MX-30. Dystrybutor przemyślał ofertę i zaoferował auto z bardzo dobrym stosunkiem możliwości do ceny, które mieściło się w progu dopłat (125 tys. złotych), było duże i posiadało np. HUD. Osoby, którym samochód się spodobał, powinni ucieszyć się na wieść, że model trafi do Europy z dodatkowym generatorem prądu w postaci silnika Wankla. Straci przywileje elektryka, zyska na zasięgu – coś za coś.

Bardzo dobrze zaprezentował się Volkswagen ID.3, zaskakująco dobrze wypadł Mercedes EQC. Opel Corsa-e – choć w tej samej cenie, co Peugeot e-208 – przyciągnął więcej nabywców od swojego brata z koncernu. Wszystkich Tesli (Modele S/3/X) sprzedało się na terenie naszego kraju dokładnie tyle, ile Opli Corsa-e: 158 egzemplarzy.

W całym roku 2020 zarejestrowano w Polsce 3 679 aut elektrycznych.

Wyniki sprzedaży hybryd plug-in 2020

Jeżeli chodzi o auta ładowane z gniazdka z silnikiem spalinowym, zdecydowanym liderem okazała się Skoda Superb, która znalazła więcej nabywców niż dwa kolejne samochody razem wzięte:

  1. Skoda Superb – 500 egzemplarzy,
  2. Mitsubishi Outlander PHEV – 225 egzemplarzy,
  3. BMW serii 5 – 215 egzemplarzy,
  4. Mercedes klasy A – 202 egzemplarzy,
  5. Kia Xceed – 179 egzemplarzy.

Outlander PHEV został zdetronizowany, a zgrabną i ciekawą Kię Xceed wyprzedził minimalnie tylko droższy Mercedes A250e. W sumie sprzedano w naszym kraju 4 430 hybryd plug-in, więcej niż elektryków. Auta plug-in (BEV+PHEV) zostały w Polsce kupione w sumie 8 109 razy, tymczasem najczęściej wybierany model w segmencie starych hybryd (HEV), Toyota Corolla, sprzedała się w 10 822 egzemplarzach.

Zdjęcie otwierające: Skoda Superb i Skoda CitigoE iV (c) Skoda, kampania reklamowa obu samochodów

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować reklamy poniżej: