Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego „Samar” przedstawił zestawienie najchętniej kupowanych nowych samochodów elektrycznych, hybryd plug-in i starych hybryd w roku 2020. Wśród elektryków liderem jest Skoda CitigoE iV, w PHEV-ach prowadzi jej daleka krewna, Skoda Superb iV. Wśród starych hybryd najlepszy wynik osiągnęła Toyota Corolla, która znalazła większą liczbę nabywców niż wszystkie elektryki i PHEV-y razem wzięte.
Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce (2020)
Spis treści
Oto ranking IBRM Samar przygotowany na podstawie liczby rejestracji aut (źródło):
- Skoda CitigoE iV – 516 egzemplarzy,
- Nissan Leaf – 491 egzemplarzy,
- Renault Zoe – 355 egzemplarzy,
- Mazda MX-30 – 222 egzemplarze,
- Kia e-Niro – 210 egzemplarzy,
- Hyundai Kona Electric – 206 egzemplarzy,
- BMW i3 – 201 egzemplarzy,
- Mercedes EQC – 191 egzemplarzy,
- Volkswagen ID.3 – 189 egzemplarzy,
- Opel Corsa-e – 158 egzemplarzy.
Świetny wynik Skody CitigoE iV jest w pełni zasłużony: mamy do czynienia z niewielkim elektrykiem w bardzo dobrej cenie, którą można było dodatkowo obniżyć do około 60-65 tysięcy złotych dzięki dopłatom do aut elektrycznych. Nasi Czytelnicy, którzy zdecydowali się na ten model, bardzo go sobie chwalą.
Doskonale wypadła również Mazda MX-30. Dystrybutor przemyślał ofertę i zaoferował auto z bardzo dobrym stosunkiem możliwości do ceny, które mieściło się w progu dopłat (125 tys. złotych), było duże i posiadało np. HUD. Osoby, którym samochód się spodobał, powinni ucieszyć się na wieść, że model trafi do Europy z dodatkowym generatorem prądu w postaci silnika Wankla. Straci przywileje elektryka, zyska na zasięgu – coś za coś.
Bardzo dobrze zaprezentował się Volkswagen ID.3, zaskakująco dobrze wypadł Mercedes EQC. Opel Corsa-e – choć w tej samej cenie, co Peugeot e-208 – przyciągnął więcej nabywców od swojego brata z koncernu. Wszystkich Tesli (Modele S/3/X) sprzedało się na terenie naszego kraju dokładnie tyle, ile Opli Corsa-e: 158 egzemplarzy.
W całym roku 2020 zarejestrowano w Polsce 3 679 aut elektrycznych.
Wyniki sprzedaży hybryd plug-in 2020
Jeżeli chodzi o auta ładowane z gniazdka z silnikiem spalinowym, zdecydowanym liderem okazała się Skoda Superb, która znalazła więcej nabywców niż dwa kolejne samochody razem wzięte:
- Skoda Superb – 500 egzemplarzy,
- Mitsubishi Outlander PHEV – 225 egzemplarzy,
- BMW serii 5 – 215 egzemplarzy,
- Mercedes klasy A – 202 egzemplarzy,
- Kia Xceed – 179 egzemplarzy.
Outlander PHEV został zdetronizowany, a zgrabną i ciekawą Kię Xceed wyprzedził minimalnie tylko droższy Mercedes A250e. W sumie sprzedano w naszym kraju 4 430 hybryd plug-in, więcej niż elektryków. Auta plug-in (BEV+PHEV) zostały w Polsce kupione w sumie 8 109 razy, tymczasem najczęściej wybierany model w segmencie starych hybryd (HEV), Toyota Corolla, sprzedała się w 10 822 egzemplarzach.
Zdjęcie otwierające: Skoda Superb i Skoda CitigoE iV (c) Skoda, kampania reklamowa obu samochodów