Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Wymiary VW ID.7: 4,956 m długości, 1,862 m szerokości. Bliżej Phaetona niż Arteona, cenowo może być podobnie

Chiński MIIT opublikował zdjęcia Volkswagena ID.7 bez maskowania, podał też jego podstawowe dane techniczne. Wiemy, że VW ID.7 na chińskim rynku będzie miał 4,956 m długości, 1,862 m szerokości i 1,537 m wysokości. Volkswagen Arteon 4,862 m długości, VW Phaeton [czyt. fajton, ew. feton] miał 5,055 metra. To podpowiada nam, że nowy elektryk lokuje się w segmencie E i podpowiada przybliżone ceny VW ID.7.

Volkswagen ID.7: specyfikacja, cena [spodziewana], waga

Powyższe wymiary VW ID.7 (szczególnie długość) mogą być inne dla Państwa Środka i Europy. Chińczycy lubią pojazdy przedłużone, w dodatku dla koncepcyjnego ID.7 podawano długość wynoszącą 4,94 metra. Tym niemniej umiejscowienie samochodu w segmencie jest wyraźne, a jeśli weźmiemy pod uwagę budowę platformy MEB z dużym rozstawem osi i niewielką przestrzenią zajmowaną przez silniki, możemy założyć, że limuzyna przynajmniej początkowo będzie pozycjonowana raczej wysoko, w okolicy Mercedesa EQE. Co z miejsca sugeruje ceny startujące od okolic 330 000 złotych, może 280 000 złotych dla najsłabszego wariantu z najmniejszą baterią 82 (77) kWh [spekulacje redakcji Elektrowozu].

Volkswagen ID.7 bez maskowania (c) Volkswagen / MIIT, za CarNewsChina

Najsłabszy silnik będzie miał 150 kW/204 KM mocy, mocniejszy zostanie wyposażony w nowy silnik APP550 o mocy 210 kW/286 KM i 550 Nm momentu obrotowego. W przyszłości możliwe są wersje o mocy 250 kW/340 KM. Producent chwali się, że APP550 został zaprojektowany z myślą o sprawności (tj. niskim zużyciu energii), ma stojan z uzwojeniem spinkowym i magnesy trwałe, chłodzony jest olejem i cieczą. Nie ma elektrycznej pompy oleju, jego obieg wymuszany jest przez tryby przekładni (źródło).

Z tyłu samochód przypomina VW ID.4 i na pewno jest liftbackiem, co wychwycił na YouTube nasz Czytelnik, Pan lotnik1976. Wagę chińskiej wersji – zapewne z baterią 82 (77) kWh – określono na 2,122 tony, dopuszczalna masa całkowita to 2,59 tony, zatem parkowanie tym modelem na chodniku można oznaczać mandat. Auto ma być dostępne z felgami 18- i 19-calowymi:

Oficjalna prezentacja samochodu będzie miała miejsce 17 kwietnia, dostawy wystartują pod koniec roku.

Ciekawe pytanie zadał Pan Szelągowski:

a ja wciąż wierzę że pojawi się producent który zaoferuje elektryka na którego widok nie trzeba będzie odwracać wzroku. Wiadomo już czy będzie opcja zamówienia tego auta w tym kamuflażu ze zdjęć szpiegowskich?

Odpowiedź brzmi: prawdopodobnie nie. Ten kamuflaż ma upodabniać samochód do wariantu prototypowego, w którym maskowanie było sterowane elektronicznie i mogło zmieniać kolor.

Z kolei Pan Bartek zauważył spore podobieństwo modelu do Xpenga P5:

Kupili od chińczyków licencję na Xpeng P5 i zmienili felgi.

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version