Jak informuje portal Nikkei, wszystkie nowe i odświeżone samochody Nissana sprzedawane w Japonii, będą oferowane co najmniej w wariantach zelektryfikowanych. Zmiana wchodzi w życie w roku obrotowym 2020, który w Nissanie zaczyna się w kwietniu 2020.
Postępująca elektryfikacja w Japonii, stopniowo też w Europie i Chinach
Należy pamiętać, że kiedy Nissan mówi o „elektryfikacji”, może mieć na myśli różne rodzaje napędów: od starych hybryd, przez hybrydy e-Power, hybrydy plug-in, aż do aut czysto elektrycznych.
Hybrydy e-Power to układy z niewielką baterią i napędzane silnikiem elektrycznym, ale czerpiące energię z pracy silnika spalinowego. Zaletą tego ostatniego rozwiązania jest lepsza dynamika aut wynikająca z zastosowania silnika elektrycznego oferującego duży moment obrotowy od samego początku. Wadą: brak możliwości uzupełnienia energii z zewnątrz, nawet gdy jest taka okazja – auto nie posiada gniazdka ładowania.
> Nissan wbił się w bok Tesli Model 3. Jechał 90 km/h [przed rozpoczęciem hamowania?]
W drugiej połowie 2020 roku do oferty ma trafić elektryczny crossover firmy, prawdopodobnie Nissan Ariya (rendering poniżej). W 2021 roku do sprzedaży wejdzie elektryczny Nissan Dayz. Oprócz nich pojawi się hybrydowy Nissan Kicks, Nissan Note oraz Nissan X-Trail – trzy ostatnie wykorzystają opisany powyżej układ e-Power, będą to więc Nissan Kicks e-Power, Note e-Power i X-Trail e-Power (źródło).
Do roku obrotowego 2022 auta elektryczne i hybrydowe mają stanowić 50 procent całej oferty producenta w Japonii i w Europie oraz 30 procent w Chinach.
Zdjęcia: Nissan Aqiya, elektryczny crossover firmy (c) Nissan