Hyundai pochwalił się, że w ciągu pierwszego tygodnia sprzedaży zasilanego wodorem Nexo FCV otrzymał dokładnie 1 061 zamówień na auto. Cena wodorowego Hyundaia z dopłatami zaczyna się w Korei Południowej od równowartości 109 tysięcy złotych. Bez bonusów i ulg samochód kosztuje równowartość około 222 tysięcy złotych.
Hyundai Nexo FCV vs Toyota Mirai
Liczba zamówień – ponad 1 tysiąc w ciągu pierwszego tygodnia – na zasilanego wodorem Nexo jest zaskakująca, jeśli wziąć pod uwagę, że od 2015 do końca 2017 roku w Stanach Zjednoczonych sprzedano łącznie zaledwie 3 tysiące zasilanych wodorem Toyot Mirai.
> Stacje tankowania wodoru w Europie [MAPA]: najwięcej w Niemczech, w Polsce – 0
Hyundai mówi o „rozpoczęciu sprzedaży w Korei”, ale nie zdradza, skąd pochodziły zamówienia. Podczas premiery auta chwalono się, że kilkadziesiąt sztuk ma pojechać do Australii, dlatego można się spodziewać, że tysiąc zamówień obejmuje cały region Dalekiego Wschodu i właśnie Australii.
Rządowe dopłaty do samochodów zasilanych wodorem (zeroemisyjnych) wynoszą w Korei 22,5 miliona wonów, czyli równowartość 72 tysięcy złotych. Oprócz tego obywatele mogą ubiegać się o dopłaty na szczeblu lokalnym, które stanowią równowartość od 32 do 40 tysięcy złotych. Dlatego cena Hyundaia Nexo FCV po uwzględnieniu bonusów rozpoczyna się od równowartości zaledwie 109 tysięcy złotych.
Cena samochodu w Europie i Stanach Zjednoczonych nie została jeszcze ujawniona.
> NCBR: 30 milionów złotych na stworzenie polskich cystern do przewożenia wodoru
|REKLAMA|
|/REKLAMA|