Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

VW ID.3 z serwisem tańszym o 30 proc. Bonus: VW ID. Crozz jako Volkswagen ID.4? [aktualizacja]

Na całym świecie trwa obecnie kampania reklamowa Volkswagena dotycząca VW ID.3 i całej linii elektryków z serii ID. Koncern przyjął interesującą strategię: w artykułach sponsorowanych pozwala sobie na drobne przecieki dotyczące niepublikowanych dotąd faktów. Na przykład w tekście opublikowanym na portalu Dziennik.pl ujawniono moc silnika VW ID.3 1st oraz zdradzono ceny obsługi serwisowej elektrycznego następcy VW Golfa.

VW ID.3: serwis o 30 procent tańszy, ID.3 45 kWh z mocą ładowania 100 kW, …

Choć nie przepadamy za artykułami sponsorowanymi – naszym zdaniem ta forma ogłupia Czytelnika wciskając mu płatny przekaz w ramach treści redakcyjnych – w tym konkretnym przypadku musimy jej delikatnie przyklasnąć. Volkswagen promuje bowiem samochody elektryczne, a przy okazji sprzedaje informacje na temat najnowszego VW ID.3.

Pierwszą ciekawostką jest fakt, że pula 30 tysięcy samochodów VW ID.3 w edycji 1st z baterią 58 kWh została już wyczerpana. Dowiadujemy się również, że samochód w tym wariancie będzie miał napęd na tył (nie AWD), a moc silnika wyniesie 150 kW (204 KM). Potwierdzono zasięg auta: 300-420 km WLTP, co powinno przełożyć się na maksymalnie 360-390 kilometrów zasięgu realnego. Juergen Stackman, członek zarządu Volkswagena, wyznał także, że najtańsza edycja VW ID.3 (45 kWh), która trafi na rynek w połowie 2020 roku, zaoferuje moc ładowania wynoszącą 100, a nie 125 kW.

Volkswagen ID.3 w maskowaniu na redakcyjnych testach

VW ID.3 w maskowaniu oraz wizualizacja samochodu (na dole) udostępniona przez Volkswagena

Volkswagen ID.3 w dwukolorowym maskowaniu (c) Volkswagen

Volkswagen ID.3 ma być dostępny w trzech (inne źródła: siedmiu) kolorach, bez czerwonego. System sterowania samochodem za pomocą głosu, Voice Control, ma być dostępny nawet w najtańszej edycji wyposażeniowej. Droższa wersja ID.3 Plus będzie posiadała reflektory LED-owe IQ Light, które na filmach reklamowych potrafią śledzić właściciela i się z nim komunikować:

Volkswagen IQ.Light to system śledzenia właściciela i dawania mu sygnałów z wykorzystaniem diod wbudowanych w reflektory. Tutaj: mrugnięcie okiem VW ID. Buzza (c) Volkswagen

W edycji ID.3 Plus ma się też pojawić dwukolorowe nadwozie; zapewne chodzi o inne malowanie dachu. Jeśli interesuje nas szklany dach panoramiczny, będziemy musieli zdecydować się na najdroższy wariant wyposażeniowy o nazwie ID.3 Max. Członek zarządu potwierdził, że cena VW ID.3 będzie rozpoczynała się poniżej 30 tysięcy euro (równowartość około 130 tysięcy złotych):

> Aktualne ceny samochodów elektrycznych w Polsce [sierpień 2019]

Co ciekawe, Stackmann wyznał także, że „serwis [jest tańszy] o około 30 procent„. Przyjeżdżając więc Volkswagenem ID.3 do ASO zapłacimy głównie za roboczogodziny – inspekcja hamulców, inspekcja samochodu itd. – i dolanie płynu do spryskiwaczy, bo trudno powiedzieć, co mogłoby podlegać wymianie w ramach wspomnianych 70 procent.

Samochody elektryczne Volkswagena = VW ID.3, VW ID.4, VW ID. …

Volkswagen ID.3 jest pierwszym samochodem elektrycznym na platformie MEB, który trafi na rynek. W przyszłości do sprzedaży wejdą też ID. Crozz, ID. Vizzion czy ID. Roomzz. Wszystkie modele mają mieć nazwę składającą się z „ID.” oraz cyfry, co pozwala nam spekulować, że:

Oczywiście powyższe podpunkty należy traktować wyłącznie jako spekulacje redakcji www.elektrowoz.pl. Możemy się mylić. Jesteśmy natomiast niemal pewni, że świecący znaczek Volkswagena na ujęciach nie będzie na razie dostępny w Europie, bo nie pozwalają na to przepisy:

> VW ID.3: dane techniczne, czyli moc, chłodzenie baterii, ładowanie i wszystko, co wiemy, po imprezie w Wolfsburgu [wideo]

Aktualizacja 2019/08/07, 11:04

Po naszej publikacji tekst został zaktualizowany. Nie znajdziemy już w nim sformułowania, że udało się sprzedać 30 tysięcy samochodów, a tylko sugestię, że sztuka uda się do końca sierpnia. Jedynym śladem, że zrelacjonowaliśmy prawdę, jest tytuł artykułu, który zachował się w Google:

Z tytułu usunęliśmy fragment o 30 tysiącach sprzedanych egzemplarzy.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version