Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswageny ID.4 w Ameryce „w ograniczonej liczbie” do 2022 roku

Volkswageny ID.4 dla Europy i Stanów Zjednoczonych będą produkowane na razie w jednej tylko fabryce w Zwickau (Niemcy). Linie montażowe dopiero ruszyły, tymczasem do sprzedaży auta w USA przygotowuje się aż 650 dealerów posiadających nierzadko po kilka-kilkanaście salonów.

Będzie niedobór VW ID.4 w Stanach czy to tylko marketing?

To, że samochodów może nie wystarczyć dla wszystkich zainteresowanych, ujawnił w wywiadzie dla Automotive News Scott Keogh, prezes amerykańskiego oddziału Volkswagena. Podkreślił, że podaż może być niewielka oraz że przydałoby się „kilka” dodatkowych aut (źródło). Ale na większe dostawy sprzedawcy będą mogli liczyć dopiero w 2022 roku, gdy ruszy fabryka w Chattanooga (Stany Zjednoczone).

Dodajmy, że w amerykańskich zakładach ma powstawać zarówno ID.4, jak i baterie do samochodu oparte na ogniwach SK Innovation wytwarzanych w pobliskiej fabryce w Tennessee. Jest to zresztą element dużego sporu z LG Chem, głównym dostawcą ogniw dla niemieckiego koncernu.

Historia o niewystarczającej liczbie aut wygląda na prawdopodobną. Do niedawna mówiło się przecież, że na rynku brakuje ogniw Li-ion. Ale może też chodzić o marketing. Niewykluczone, że Volkswagen zaczyna wytwarzać w klientach przekonanie, że jeśli nie kupią auta od razu, to w przyszłości może dla nich zabraknąć.

Koncern podejmował już decyzje o wstrzymaniu produkcji wybranego modelu, by zrobić miejsce dla innego. Stało się tak choćby ze Skodą CitigoE iV, która ustąpiła e-Upowi:

> Polski konfigurator Skody CitigoE iV znikł ze stron Skody. Nieoficjalnie: produkcja wstrzymana

Warto też zaznaczyć, że jeśli wersja o niedoborze aut jest prawdziwa, to niedawne zarzuty pod adresem Tesli stają się kuriozalne. Kalifornijski producent zbierał gromy, że nie radzi sobie z wytwarzaniem Modelu 3 i regularnie słyszał, że zostanie zmieciony z rynku, gdy do walki przystąpi tradycyjny, „poważny” producent motoryzacyjny.

Teraz widać, że chodziło o wojnę psychologiczną, bo tradycyjny, „poważny” producent motoryzacyjny ma jeszcze większe problemy:

> Duże zainteresowanie Porsche Taycan. Producent na dwa lata „pożycza” pracowników od Audi

Zdjęcie otwierające i poniżej: Volkswagen ID.4 X, fotografie nieoficjalne

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 0 głosów Średnia: 0]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Exit mobile version