W wywiadzie udzielonym Automotive News przedstawiciel Volkswagena wyznał, że chciałby, by VW ID.3 przyciągnął do siebie miłośników nowinek (ang. early adopters) w aspirującej klasie średniej. Jego zdaniem Tesla pociąga osoby bardziej awangardowe: pionierów (ang. innovators).
Nota od redakcji www.elektrowoz.pl: źródłowy artykuł może być kampanią reklamową Volkswagena, której przejawy widać również w polskich mediach.
Tesla – VW ID.3 – VW Golf
Spis treści
Wywiadu udzielił Automotive News Jochen Sengpiehl, główny marketingowiec firmy Volkswagen (źródło). Przy pytaniu o pozycjonowanie modelu ulokował VW ID3. między Teslą a VW Golfem. Jego zdaniem Tesla przyciąga pionierów, czyli ścisłą awangardę ludzkości. Golf z kolei jest produktem masowym. ID.3 ma trafiać do miłośników nowinek, jeszcze awangardy, ale już szerszej, dzięki której wiedza o ciekawostkach roznosi się w społeczeństwie.
Samochód ma przyciągać aspirującą klasę średnią, co w przeliczeniu na polskie zarobki powinno odpowiadać około 6 tysiącom złotych miesięcznego dochodu BEZ uwzględniania obciążeń abonamentowo-kredytowych. Czyli co najmniej 8-10 tysiącom złotych netto [obliczenia www.elektrowoz.pl].
> Dziennik.pl: Kiedy samochód hybrydowy jest lepszy od elektryka. Naukowcy pokazali dowody [polemika]
Nabywcy ID.3: zamożniejsi, młodsi (choćby duchem), dobrze wykształceni, wyprzedzający resztę
Sengpiehl nie jest odkrywczy: nabywcy ID.3 są osobami „młodszymi” – lub czującymi się młodziej – niż osoby decydujące się na auto spalinowe. Oprócz tego zarabiają „bardzo dobre pieniądze”, „pracują w startupach”, „żyją w miastach”, „są dobrze wykształceni” i „poruszają się nieco szybciej niż cała reszta”.
Uciekając od marketingowych opowiastek: zarówno Volkswagen Golf VIII, jak i ID.3 mają być pierwszymi modelami producenta podłączonymi na stałe do internetu, z możliwością aktualizacji online lub za pośrednictwem dealera. Nabywca elektrycznego VW będzie miał swój spersonalizowany profil „Volskwagen ID” w ramach chmury Volkswagen We – dzięki czemu producent samochodów będzie mógł oferować mu dopasowane usługi czy produkty.
Oficjalna prezentacja VW ID.3 odbędzie się we wrześniu 2019 roku. Samochód ma trafić do szerszej oferty w 2020 roku. Jego podstawowa cena rozpoczyna się od równowartości niecałych 130 tysięcy złotych.
Nota 2 od redakcji www.elektrowoz.pl: opisy grup i klas częściowo pochodzą od nas, ponieważ anglosaski ciąg myślowy innovators – early adopters jest trudny do oddania w języku polskim. Szacunki dotyczące zarobków pochodzą w całości od nas.
Zdjęcie otwierające: reflektor VW ID.3 (c) Volkswagen