Volkswagen Samochody Dostawcze (w oryg.: Volkswagen Nutzfahrzeuge) ma zamiar wyprodukować w tym roku 44 000 sztuk ID. Buzza. Ludzie i firmy ciągle czekają na ponad 22 000 egzemplarzy elektryka, które zostały zamówione wcześniej (w sumie: 32 000 sztuk), więc firma zakłada, że znajdzie kupców na drugie tyle aut. Od połowy 2024 roku produkcja ma istotnie przyspieszyć, bo zakłady w Hanowerze przestaną wytwarzać Volkswagena Transportera w wersji T6.1.
VW ID. Buzz z całkiem ciepłym przyjęciem
Spośród ponad 32 000 egzemplarzy ID. Buzza i ID. Buzza Cargo, które już znalazły swoich kupców (tych, którzy odebrali i tych, którzy jeszcze czekają), w Polsce na początku 2023 roku było około 400 zamówień, dowiedzieliśmy się oficjalnie. Obydwa warianty samochodu cieszyły się zbliżonym zainteresowaniem, zapotrzebowanie na wersję osobową i dostawczą rozkładało się mniej więcej po połowie, czemu w zasadzie trudno się dziwić, skoro w salonach wystawione są oba modele obok siebie.
Osoby, które zdecydują się zamówić samochód dziś, poczekają co najmniej do III kwartału 2023 roku. Zaplanowane na połowię 2024 roku znaczące przyspieszenie produkcji oznacza, że dziennie z fabryki będzie wyjeżdżać 650 do 700 egzemplarzy auta, co daje 3 900-4 200 samochodów tygodniowo. Dla porównania: Giga Berlin właśnie osiągnęła wydajność na poziomie 5 000 samochodów tygodniowo.
Plany dotyczące wyższej wydajności fabryki w Hanowerze wiążą się z faktem, że w 2024 roku Volkswagen Samochody Dostawcze chce rozpocząć dostawy ID. Buzza w przedłużonej wersji na rynku amerykańskim (prezentacja: lato 2023). Firma przymierza się też do debiutu na rynku japońskim, w sumie rozważa aż 15 nowych krajów, w tym Singapur, Turcję i Izrael, dowiedział się Automobilwoche.
Następca VW Transportera T6.1 ma zostać pokazany pod koniec 2024 roku, model będzie dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Auto może być wersją Forda E-Transita Custom i powstawać w zakładach Ford Otosan w Turcji. Cena VW ID. Buzza w wersji z silnikiem 150 kW/204 KM i baterią 82 (77) kWh startuje obecnie od 282 605 złotych dla wariantu osobowego oraz 227 920 złotych netto dla wersji dostawczej ID. Buzz Cargo. Konfigurator obu modeli znajduje się TUTAJ.
Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: