Site icon SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Volkswagen o włos przekroczy normy emisji. Jest gotowy na karę, ale… pod koniec roku będą zniżki na ID.3?

Emisja samochodów koncernu Volkswagena będzie liczona wraz z autami SAIC/MG Motor. Mimo tej poduszki i dużej popularności VW e-Up czy VW ID.3, koncern spodziewa się, że nie dotrzyma norm emisji. Grupa jest przygotowana na karę w wysokości kilkuset milionów euro.

Kary dla Volkswagena za emisję

O przewidywaniach koncernu opowiedział akcjonariuszom szef ds. sprzedaży, Christian Dahlheim (źródło). Nie stwierdził wprost, że Grupie na pewno się nie uda – zastrzegł jednak, że spełnienie celu może okazać się trudne. W latach 2020 i 2021 Volkswagen musi osiągnąć średnią emisję wynoszącą 96,6 grama dwutlenku węgla na kilometr. Specjaliści szacują, że przekroczy ją o 1-3 gramy.

> Przy obecnej sprzedaży elektryków, praktycznie żaden producent nie spełni nowych norm emisji [badanie]

Koncernowi nie pomógł ani schodzący na pniu Volkswagen e-Up wraz z rodzeństwem, ani też Volkswagen ID.3, na którego jest w tej chwili „nieco ponad 40 tysięcy zamówień”. Grupa jest jednak przygotowana na karę, na jej opłacenie zarezerwowano kilkaset milionów euro. Jej przedstawiciel zastrzega też, że firma myśli raczej 10-letnim horyzontem czasowym, gdy będzie miała w ofercie 75 modeli aut czysto elektrycznych różnych marek (VW, Skoda, Porsche, Bentley), które sprzedadzą się w 26 milionach egzemplarzy.

Odrobina spekulacji

Z powyższej opowieści można wysnuć dwa ważne wnioski. Pierwszy jest mniej istotny z punktu widzenia klienta, ale ważny dla koncernu: skoro rok 2020 ma się stać podstawą do obliczeń na następną dekadę, to jest szansa, że uda się wywalczyć, żeby za bazę został uznany wynik osiągnięty (przekroczone normy), a nie narzucony.

Drugi wniosek jest ważniejszy dla nas: Volkswagen z pewnością skalkulował, jaka kara mu się opłaca. Gdyby pod koniec roku większą popularnością zaczęły się nagle cieszyć SUV-y z wielkimi silnikami, czymś będzie je musiał zbilansować. To oznacza dobre oferty na hybrydy plug-in i samochody elektryczne w grudniu – bo w normach uwzględniane są auta sprzedane, a nie wyprodukowane.

Oczywiście może być też tak, że koncern już dziś zaplanował sprzedaż tych modeli i nie będzie się silił na jej zwiększenie – wtedy z rabatów nici.

Zdjęcie otwierające: Volkswageny ID.3 1st

Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Exit mobile version