Volkswagen ID. Buzz (nazwa robocza) to elektryczny potomek spalinowego Volkswagena Transportera T1. Zgodnie z szacunkami niemieckiego portalu Edison, cena samochodu może startować w przedziale od 40 do 60 tysięcy euro. Ten najniższy próg odpowiadałby w Polsce kwocie 170 tysięcy złotych.

Volkswagen ID. Buzz może wywołać zamęt na rynku. Niech tylko dostanie tę baterię 111 kWh, choćby w opcji

Kiedy Volkswagen zaprezentował swoje koncepty na platformie MEB, ID. Neo (VW ID.3) wzbudził zainteresowanie jako elektryczny brat Golfa, ID. Crozz (VW ID.5) kusił atrakcyjną sylwetką, ale to ID. Buzz wywołał największy oddźwięk i lekkie niedowierzanie: czy Volkswagen naprawdę planuje wskrzesić starego Transportera T1, jeden z naprawdę niewielu modeli, przy nazwie którego słowo „kultowy” nie zgrzyta w zębach?

Koncepcyjne wersje samochodów na platformie MEB. Od lewej: Volkswagen ID. Neo, Volkswagen ID. Buzz, Volkswagen ID. Crozz (c) Volkswagen

Dziś wiemy już, że model na pewno pojawi się na rynku: w Europie pojawi się w 2022, a w Stanach Zjednoczonych – w 2023 roku. Wiemy też, że auto będzie mogło zostać wyposażone w baterię o maksymalnej pojemności 111 kWh. I nie jest wcale wykluczone, będzie to pierwszy model na platformie MEB z akumulatorami powyżej 100 kWh.

Wariant dla Europy ma mieć około 4,7 metra długości i siedem miejsc w konfiguracji 2-3-2. Wariant amerykański zostanie wydłużony do 5 metrów przy 3,2 metra rozstawu osi – to również będzie nowość na platformie MEB.

Edison sądzi, że cena ID. Buzza może startować w przedziale między 40 a 60 tysiącami euro. Gdyby faktycznie zaczynała się od 40 tysięcy euro – w Polsce odpowiednik około 170 tysięcy złotych – auto byłoby niewiele droższe niż podstawowy wariant VW ID.4 z baterią o pojemności 52 (55) kWh. Przy 60 tysiącach euro kwota rośnie do 255 tysięcy złotych. Cenę wersji 111 kWh trudno oszacować, można ją jedynie zgadywać na podstawie cen Mercedesa EQV 90 (100) kWh, który z dość podstawowym wyposażeniem zaczyna się w Polsce od 340-350 tysięcy złotych.

VW ID. Buzz będzie produkowany w fabryce w Hanowerze (Niemcy). Linie montażowe wystartują w lutym 2022 roku, auto spodziewane jest w salonach na naszym kontynencie najwcześniej latem 2022 roku.

Eckard Scholz (ówczesny szef Volkswagen-Samochody użytkowe) i Herbert Diess w momencie ogłoszenia informacji o masowej produkcji ID. Buzza (c) Volkswagen, sierpień 2017

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 2 głosów Średnia: 4.5]