Zgodnie z zeszłoroczną obietnicą, Volkswagen zapowiedział oficjalny pokaz elektrycznego crossovera, VW ID.4 / ID. Crozz wiosną bieżącego roku. A konkretnie: w kwietniu, podczas targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku. Samochód ma się pojawić w salonach już w czerwcu 2020 roku.
Volkswagen ID. Crozz vel ID.4 z debiutem za trzy miesiące
Volkswagen ID.4 – ta nazwa nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona, producent nadal mówi o „Crozzie” – to crossover segmentu C-SUV, który powstanie na platformie MEB i trafi na rynek amerykański. Tym samym auto stanie się pierwszym samochodem elektrycznym Volkswagena na bazie MEB, który będzie dostępny w Stanach Zjednoczonych.
Volkswagen ogłosił właśnie, że auto w ostatecznej wersji zostanie pokazane podczas New York Auto Show, salonu, który będzie miał miejsce w dniach od 10 do 19 kwietnia 2020 roku. Jego pierwsze prototypy poznaliśmy już w roku 2017, a ostatnio oglądamy głównie warianty zamaskowane:
Zamaskowany VW ID.4 / ID. Crozz w finalnej wersji pokazany podczas targów w Frankfurcie 2019 (c) Volkswagen
Cena Volkswagena ID.4 w Stanach Zjednoczonych ma oscylować w okolicy ceny Tesli Model 3 Standard Range Plus, czyli w przedziale między 38 a 45 tysiącami dolarów. Gdyby podobną politykę cenową zastosowano również w Polsce, auto kosztowałoby między 210 a 250 tysiącami złotych.
> Aktualne ceny samochodów elektrycznych, w tym najtańsze auta elektryczne [grudzień 2019]
W amerykańskich salonach auto ma być dostępne już od 1 czerwca 2020 roku (obietnice z targów IAA 2019), a Volkswagen spodziewa się, że w pierwszych dwóch latach sprzeda 50-75 tysięcy egzemplarzy modelu rocznie. Co może się udać, jeśli samochód będzie atrakcyjny wizualnie i zaoferuje sensowne wyposażenie.
Dane techniczne VW ID.4 w najmocniejszej wersji mówią o dwóch silnikach (po jednym na oś, AWD) o łącznej mocy ponad 220 kW (~300 KM) i łącznym momencie obrotowym wynoszącym 450 Nm. Bateria ma mieć 83 kWh pojemności (77 kWh pojemności użytecznej?), a zasięg ma wynieść „do 480 kilometrów„.
Oceniając po pojemności baterii i rozmiarach auta spodziewamy się, że realnie wyniesie on około 330-400 kilometrów na jednym ładowaniu w trybie mieszanym.
> Wyprodukowane Volkswageny ID.3 czekają na zewnątrz fabryki. Prawdopodobnie wstępna partia