Niemiecki Manager Magazin twierdzi, że Volkswagen ma solidne problemy z oprogramowaniem ID.3, co może opóźnić masowe dostawy samochodu do klientów. Według miesięcznika korekty może wymagać aż 20 tysięcy samochodów – ale najpierw software musi zostać przygotowane.

VW ID.3: problemy z oprogramowaniem czy zagrywka?

Informacje, o których opowiada Manager Magazin pochodzą rzekomo z „kręgów korporacyjnych Volkswagena”. Błędy w oprogramowaniu sprawiają ponoć, że auto będzie masowo produkowane i… odstawiane na parkingi. Problem ma dotyczyć ponad 20 tysięcy pierwszych ID.3, które zostaną wyprodukowane przed majem 2020 roku,  z czego w około 10 tysiącach aktualizacja będzie musiała zostać wgrana ręcznie (źródło).

To sugeruje, że może chodzić głównie o egzemplarze ID.3 1st.

> Ceny VW ID.3 znane w Danii. Wychodzi nam 121 tysięcy złotych dla wersji 45 kWh / Pure

Pracownicy Volkswagena wyposażeni w mobilne stacje robocze mają rozpocząć instalowanie poprawek wiosną 2020 roku. Dlaczego firma nie skorzysta z aktualizacji online, które miały być dostępne w ID.3? Właśnie o to chodzi: dostępna obecnie wersja oprogramowania na nie nie pozwala.

Identyczne problemy w Audi, które zniknęły jak ręką odjął

Warto dodać, że o identycznym problemie słyszeliśmy przy Audi e-tron. Tam też opóźnienie miało być spowodowane przez bliżej nieokreślony problem z oprogramowaniem, który był i… znikł. W tym samym czasie reszta świata przyznawała się, że niewielka liczba produkowanych samochodów wynika ze słabej dostępności ogniw Li-ion.

> Audi e-tron opóźnione przez software. „Dostawy z kilkumiesięcznym poślizgiem”

Komunikat o „problemie z oprogramowaniem”, które „można aktualizować” może być łatwiejszy do przełknięcia dla akcjonariuszy niż informacja „nie mamy ogniw do baterii”.

Ale to tylko nasze spekulacje…

O samochodzie: Volkswagen ID.3 jest samochodem elektrycznym segmentu C z bateriami o pojemnościach 45, 58 oraz 77 kWh (wartości użyteczne). Auto dostępne będzie najpierw w limitowanej edycji 1st, a następnie trafi do sprzedaży w wariantach Pure, Pro, Pro Power i Pro S. Pierwsze dostawy wersji 1st mają ruszyć w czerwcu 2020 roku.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: