Brytyjski AutoExpress dowiedział się, że Volkswagen ID.3 z napędem na obie osie trafi do produkcji jako VW ID.3 GTX. Auto może być dostępne już w 2022 roku, spekulują dziennikarze, ale nie będzie tak mocne, jak model w matowym oklejeniu, który zobaczyliśmy kilka miesięcy temu.

Volkswagen ID.3 GTX – wszystko, co wiemy

Zdjęcia auta opisanego jako ID.X pojawiły się na profilu Ralfa Brandstaettera w maju 2021 roku. Dowiedzieliśmy się wtedy, że ten konkretny egzemplarz ma 245 kW (333 KM) mocy, baterię o pojemności 77 (82) kWh i przyspiesza do 100 km/h w 5,3 sekundy. Podczas IAA 2021 Brandstaetter zastrzegł jednak, że produkcyjna wersja będzie nieco słabsza niż ID.X, spodziewajmy się więc maksymalnie 220 kW (299 KM) mocy i tej samej baterii:

Biorąc pod uwagę, że większy i cięższy VW ID.4 GTX przyspiesza do 100 km/h w 6,2 sekundy, mniejszy ID.3 powinien osiągać tę samą szybkość po około 5,7-5,9 sekundy. Nie będzie to Tesla Model 3 Long Range (4,4 s), ale nie zdziwilibyśmy się, gdyby Volkswagen zechciał nawiązać walkę z Teslą 3 SR+ (5,6 s). Jak na hatchbacka segmentu C – w zupełności wystarczy.

Auto w cywilnej wersji nie zostanie zaprezentowane w tym roku, więc jego rynkowy debiut nastąpi najwcześniej w roku 2022. Domyślamy się jednak, że premiera może zależeć od dostępności półprzewodników i liczby osób zainteresowanych droższymi crossoverami z napędem na obie osie, tj. VW ID.4 GTX, Skodą Enyaq iV 80x/vRS czy Audi Q4 e-tron Quattro. Nie zdziwilibyśmy się wreszcie, gdyby w podobnym czasie na rynek trafiła Cupra Born AWD, która to marka ma się przecież kojarzyć z modelami sportowymi.

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]