W Stanach Zjednoczonych pojawiła się możliwość zakupu od Tesli oklejenia Modelu 3 lub Modelu Y z rocznika 2023 lub nowszego. Do wyboru jest siedem różnych kolorów, wśród nich m.in. „satynowa czerń”, „błękit lodu”, „satynowe różowe złoto”, „karmazynowa czerwień” czy „zieleń lasu”. Usługa realizowana jest w wybranych amerykańskich centrach serwisowych i sprawia wrażenie dodatkowego strumienia przychodów oraz… przygotowania do premiery Cybertrucka.

Tesla Model 3/Y z fabrycznym oklejeniem

Biel, czerwień i czerń były dostępne w ofercie lakierów od dawna – choć w różnych odcieniach – natomiast różowe złoto i zieleń pojawiają się po raz pierwszy. Oklejenie kosztuje 7 500 lub 8 000 dolarów (równowartość 31 900 lub 34 100 złotych netto), wykonywane jest poza fabryką, bo w dwóch wybranych centrach serwisowych na terenie Kalifornii (Stany Zjednoczone). Cała operacja trwa od pięciu do siedmiu dni roboczych, obejmuje ościeżnice drzwi i wykonywana jest z folii poliuretanowej (ang. PPE). Ceny obejmują zarówno folię, jak też jej jej nałożenie.

Kolorystyka, jak widać, jest mieszana. Barwy soczyste są raczej ciemne, „za ciemne na Europę”, ale oprócz nich pojawiają się odcienie jasne, w tym wspomniane różowe złoto (źródło).

Tesla od dawna eksperymentowała z oklejeniami, w Chinach uruchomiła usługę już w 2020 roku, na Stany Zjednoczone (precyzyjniej: dwie placówki w Kalifornii) zdecydowała się teraz, w Europie na razie jej się nie spieszy. I to mimo faktu, że na Starym Kontynencie mówi się, że lakiery producenta są za ciemne, przygotowane z myślą o kalifornijskim słońcu, z którym nie może się równać jasność światła nawet na południowych rubieżach Europy.

A dlaczego dopiero teraz? Najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie jest takie, że firma zaobserwowała entuzjastyczne reakcje na różne oklejenia Cybertrucka (patrz choćby poniżej). Postanowiła uruchomić odpowiednie centrum usługowe, lecz nie chciała na nim tracić w początkowej fazie, gdy produkcja elektrycznego pickupa będzie się dopiero rozkręcać. Dlatego serwisanci będą mogli przysposobić się do oklejania samochodów na podstawie mniejszych, które taniej będzie poprawić, gdyby oklejanie poszło nie tak.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 7 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: