Kilka tygodni temu zamieszczaliśmy na Facebooku zdjęcie prototypowego Renault Symbioz na niemieckiej autostradzie. Okazuje się, że firma rozpoczęła drogowe testy samochodu.
Renault Symbioz: dane techniczne, czyli co wiemy
Spis treści
Renault Symbioz wyposażony jest w dwa silniki elektryczne przy tylnych kołach. Maksymalna moc obu silników wynosi 670 koni mechanicznych (KM), moment obrotowy – 660 niutonometrów (Nm). Mimo tej gigantycznej mocy przyspieszenie Renault Symbioz nie zapiera tchu w piersiach: do 100 kilometrów na godzinę (km/h) samochód rozpędza się w 6 sekund.
Dlaczego tak wolno? Za wszystko odpowiada prawdopodobnie spora bateria Symbioza. W testowym prototypie ma ona 72 kilowatogodziny (kWh) pojemności, ale docelowo powinna pomieścić do 100 kilowatogodzin energii. Na schemacie jest to płaski element w podłodze:
Częściowo autonomiczny w 2019, autonomiczny – w 2022 roku
Najciekawsze jest jednak to, że auto ma być wyposażone w system autonomicznej jazdy 4. poziomu, co oznacza, że kierowca będzie potrzebny tylko w wyjątkowo trudnych sytuacjach. Człowiek będzie mógł zatem oderwać oczy od drogi i zająć się swoimi sprawami.
> Ukraina ZNOSI akcyzę i VAT (!) na samochody elektryczne
Pierwsza wersja samochodu z autonomiczną jazdą 2. poziomu – a więc utrzymująca pas ruchu i odległość, ale to wszystko – pojawi się w sprzedaży w 2019 roku. Samochody obsługujące 4. poziom autonomiczności mają pojawić się na rynku w 2022 roku.
|REKLAMA|
|/REKLAMA|