W ramach sekcji Dostępne samochody na stronie WWW Tesli oferowane są Tesle Model Y AWD LR z niewielkimi rabatami wynoszącymi od 1 000 do około 9 500 złotych, do 3,4 procent. Ten sam wariant podrożał w konfiguratorze o wspomniany 1 000 złotych, zaczyna się obecnie od 260 990 złotych. Dostępne od ręki samochody konkurencji w podobnych rozmiarach zwykle mają mniejsze baterie, gorsze zasięgi, niższą moc i słabsze wyposażenie.

Cena Tesli Model Y w konfiguratorze i Inventory

Ceny są następujące:

  • Tesla Model Y Napęd na Tylne Koła/RWD: 224 990 zł [bez zmian],
  • Tesla Model Y AWD LR: 259 990 -> 260 990 zł, +1 000 zł, +0,4 proc.,
  • Tesla Model Y AWD Performance: 281 990 zł [bez zmian].

Auto, które podrożało w konfiguratorze, w ramach sekcji Dostępne samochody (ang. Inventory) oferowane jest z rabatami wynoszącymi od 1 000 do ponad 9 000 złotych, co oznacza obniżkę w wysokości maksymalnie 3,4 procent (TUTAJ; czasem konieczne jest przesortowanie strony po jakiejś kategorii i z powrotem po Trafności). Rabaty dotyczą wyłącznie wersji AWD LR, nie dostrzegliśmy ich przy żadnym innym wariancie. Olbrzymia większość dostępnych „Wkrótce” aut ma czarne wnętrze, sporo edycji RWD oferowanych jest z 20-calowymi felgami Induction, które przecież przekładają się na niższy zasięg…

Nasz Czytelnik, Pan Tomasz, upolował Teslę Model Y LR z hakiem taniej niż wersję bez niego. Zauważył też, że biały lakier i białe wnętrze oznaczają tylko symboliczne obniżki, jakby to wyposażenie cieszyło się dużym wzięciem [lub niższą marżowością? – spekulacje redakcji Elektrowozu].

Model Y jest crossoverem segmentu D-SUV. Postanowiliśmy sprawdzić, za ile oferowane są wybrane, dostępne od ręki auta tego samego segmentu u innych producentów. I tak:

  • Ford Mustang Mach-E RWD z mniejszą baterią od 246 700 zł (TUTAJ),
  • Hyundai Ioniq 5 RWD z mniejszą baterią od 228 300 zł (TUTAJ),
  • Mercedes EQB FWD z mniejszą baterią od 271 392 zł (TUTAJ),
  • Mercedes EQC AWD od 348 862 zł (TUTAJ).

Auta nieco mniejsze i słabsze:

  • VW ID.4 RWD od 226 910 zł (TUTAJ),
  • Skoda Enyaq iV 80 RWD od 235 001 zł (TUTAJ),
  • Nissan Ariya 63 kWh od 245 900 zł (TUTAJ).

Jak wygląda Tesla na tle innych producentów? Pan Fufka ocenia stan firmy zdecydowanie pozytywnie, choć Tesle nie podobają mu się wizualnie, to przy tej cenie gotowy jest na zakup:

Maja 30% marzy, kiedy reszta może pomarzyć o 10%. Czyli w praktyce mogą dowalić taka cenę, ze reszta nie da rady bez dumpingu. Tylko dumping nie pomoże, bo tam i dalej będą zarabiać. Do tego wciąż kombinuja jak obniżyć cenę i szykują sie na niższe segmenty. Po mojemu obniżka S i X tez nastąpi. Firma musi kręcić wyniki, wiec gdy tylko wyjdzie, ze więcej tanich modeli nie idzie opchnac, to będą próbować z autami drogimi. Już pare razy słyszałem od znajomych – ta tesla to mi sie nie podoba, ale za ta cenę? Można wrzucić w koszty w jdg, załapać sie na dopłatę i mieć naprawdę szybkie i tanie w utrzymaniu auto. Żeby nie było, mi tez tesle się nie podobają, ale cena czyni cuda.

Nie przegap nowych treści, OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy:

Jeśli chcesz wynagrodzić Czytelników, którzy są niezawodni w niesieniu pomocy na Forum Elektrowozu, możesz kupić Teslę korzystając z któregoś z tych linków polecających: 7/ nabrU, 8/ ciastek, 9/ ELuk.

Zasady zabawy znajdziesz TUTAJ.
Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 17 głosów Średnia: 4.5]