W amerykańskim konfiguratorze pojawiła się Tesla Model Y Standard Range w cenie 41 990 dolarów. Gdyby proporcje między cenami zostały utrzymane również w Europie, w Polsce auto kosztowałby mniej niż 230 tysięcy złotych. Ale w europejskich konfiguratorach samochodu na razie nie ma.

Tesla Model Y SR RWD – co oferuje na tle droższych braci?

Tesla szacuje, że zasięg modelu wynosi 244 mile / 393 kilometry EPA, więc realnie w trybie mieszanym powinno to być około 315, maksymalnie 330 kilometrów na jednym ładowaniu. W przedziale 80->10 procent odpowiednio 220-230 kilometrów. Znośnie, by wyskoczyć przez pół Polski na urlop z jednym postojem na ładowanie.

Łatwo na tej podstawie oszacujemy, że auto dysponuje baterią o pojemności około 54 kWh, a więc zbliżoną lub identyczną jak ta, którą zastosowano w Tesli Model 3 Standard Range Plus.

Przyspieszenie Modelu Y SR do 97 km/h (60 mph) trwa 5,3 sekundy, więc do 100 km/h potrwa zapewne około 5,5 sekundy. Dla porównania: Mercedes EQC 400 osiąga 100 km/h w 5,1 sekundy, ale rozpędza się do maksymalnie 180 km/h, podczas gdy Model Y osiąga nawet 217 km/h.

Tesla Model Y Standard Range RWD. Widoczna w dolnej części cena auta zawiera już koszt trzeciego rzędu siedzeń (c) Tesla

Konfigurator obiecuje, że na terenie Stanów Zjednoczonych samochód zostanie dostarczony w przeciągu 2-5 tygodni, co oznacza, że produkcja najtańszej Tesli Model Y już prawdopodobnie ruszyła albo właśnie startuje. Auto pozwala na wybranie trzeciego rzędu siedzeń (+3 000 dolarów), a mimo tego czas dostawy się nie zmienia.

Wszystkie modele Tesli Model Y dysponują „wnętrzem i systemem audio premium”, a więc najwyższym dostępnym. Nie jest jasne, czy wariant SR posiada baterię zbudowaną w oparciu o ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe (co by pasowało…) i kiedy trafi do Europy. Możliwe, że na naszym kontynencie na razie się nie pojawi, a Tesla wprowadziła wariant do oferty, by przyhamować zainteresowaniem Volkswagenem ID.4, którego sprzedaż w Ameryce dopiero co się rozpoczęła.

Może również chodzić o odwrócenie uwagi klientów od Forda Mustanga Mach-E:

> Auto elektryczne z największym zasięgiem? Wiadomo: Tesla. A oprócz Tesli? Ford Mustang Mach-E ER RWD

Zdjęcie otwierające: najtańsza [w Stanach Zjednoczonych] Tesla Model Y Standard Range (c) Tesla

To może Cię zainteresować:
Ocena ogólna
Ocena Czytelników
[Suma: 4 głosów Średnia: 5]