W piątek, 28 października, Tesla rozpoczęła wycinkę drzew pod kolejne budynki w Giga Berlin. Na zaokrąglonej części terenu ma powstać bocznica kolejowa oraz parkingi, prostokątny obszar posłuży prawdopodobnie do postawienia kolejnej budowli kryjącej w środku linie produkcyjne samochodów. Nie da się wykluczyć, że na zagospodarowywanym dopiero terenie będą powstawały samochody, których nie ma jeszcze w ofercie – choć Tesla może myśleć też o lokalnym wytwarzaniu Modelu 3.

Trwa rozbudowa Giga Berlin

Dzięki temu, że prace wystartowały właśnie teraz, nowe hale Giga Berlin mogą być dobrym punktem odniesienia dla fabryki Polskiego Samochodu Elektrycznego „Izera” budowanej przez ElectroMobility Poland. Na żywym przykładzie będziemy mogli śledzić, jakie jest zaangażowanie polskiej i amerykańskiej firmy we własne projekty. ElectroMobility Poland ma o tyle łatwiej, że część terenu jest porośnięta trawą, więc wycinanie drzew nie będzie konieczne.

Na zaokrąglonym fragmencie terenu (mniejszy prostokąt, źródło) powstanie bocznica kolejowa oraz parkingi pod samochody. Duży prostokąt to miejsce, które może zostać wykorzystane do postawienia jednej lub dwóch fabryk samochodów. Jeśli ta pracująca dziś jest w stanie wytwarzać ponad 250 000 aut a docelowo ma ich produkować 500 000, to kolejny budynek powinien mieć podobną albo lepszą wydajność. W 2025 roku z Giga Berlin może więc wyjeżdżać 1 milion aut elektrycznych rocznie.

Możemy jedynie spekulować, jakie samochody będą produkowane w nowych budynkach w Gruenheide (Niemcy). Jeśli Tesla dostrzega, że Europa usiłuje bronić się przed Chinami, to z nowych hal mogą zacząć wyjeżdżać Modele 3. Jeżeli popyt na Modele Y będzie rósł, mogą to być elektryczne crossovery. Nie da się wykluczyć, że może chodzić też o mniejszą i tańszą Teslę (Model 2?), bo Europa lubi niewielkie, sensownie wycenione samochody, a tych jest na rynku jak na lekarstwo. Podczas podsumowania wyników III kwartału Musk zdradził, że platforma dla takich aut powinna być o połowę tańsza niż obecne platformy dla Modelu 3/Y.

W 2030 roku Tesla chciałaby sprzedawać 20 milionów samochodów.

Ocena artykułu
Ocena Czytelników
[Suma: 1 głosów Średnia: 5]
Nie przegap nowych treści, KLIKNIJ i OBSERWUJ Elektrowoz.pl w Google News. Mogą Cię też zainteresować poniższe reklamy: